التخطي إلى المحتوى

                                              رواية عشق وسيم  الفصل العاشر 10 بقلم نعمه شرابي

رواية عشق وسيم  الفصل العاشر 10 بقلم نعمه شرابي

رواية عشق وسيم  الفصل العاشر 10 بقلم نعمه شرابي

 عشق…. عم مدكور حضرتك تعرف
مكان فندق مرسال الهوى بتاع
مسيو وسيم شريك مسيو خالد
رد مدكور قائلا … ايوة يامدام
عشق اعرفه ودايما بودى خالد بيه
هناك تحبي تروحي
عشق …اه أنا راحة هناك عندي شغل
ياريت بعد مانوصل البنات نروح
علي هناك يا عم مدكور
توجه عم مدكور الي مرسال الهوى
وهناك دخلت عشق الفندق أبهرت بجمال تصميمه ونظامه وقفت
في الريسبشن وطلبت
منهم مكان غرفة المدير المسؤول
عاملة الريسبشن …. في ميعاد سابق
حضرتك أو اي شكوى نقدر
نساعدك فيها
عشق… لاء أنا مديره فندق مستر
خالد الشافعي
عاملة الريسبشن…. حاضر ثانية واحدة
ابلغ المدير أن حضرتك موجودة
عشق…اتفضلي
ذهبت العاملة وأخبرته المدير الذي اتي فور سماعه اسم عشق
المدير وكان إسمه صفوت بترحاب…
اهلا اهلا مدام عشق اسفين يا فندم
انا مش سيبت خبر بالرسيبشن
عشان كدا المدام عزة مش عرفتك
اتفضلي ومضت عشق معه
ولكن ليس لغرفته بل لغرفة وسيم
وطلب منها صفوت الجلوس مكان
وسيم ولكنها رفضت وجلست
علي كنبةركنه موجودة بالمكتب
احضر لها الاب توب تبع وسيم
وطلب لها عصير فرش
صفوت… اتفضلي حضرتك دة الاب توب
تبع مستر وسيم هو قال اسلمه
لحضرتك وغرفته تحت أمرك
طول ما هو مسافر وهو مستني
مكالمة من حضرتك يعرفك
التفاصيل والباص ورد للاب
عشق…. اوك حضرتك مستر وسيم
كان قال إن في مرشد سياحي
هيكون موجود معي
صفوت…. تمام حضرتك هو بالطريق
عملية يقابل حضرتك قبل اي
اجراء يعمله بناء علي طلب مستر وسيم
عشق….. اوك شكراً ممكن طلب
صفوت…. لو سمحت أفتح لي كاميرات
الفندق كلها وخاصة خدمه الغرف
والمطبخ والمطعم والريسبشن
صفوت… تمام حضرتك
توجه صفوت الي مكتب وسيم وقام
بفتح كاميرات الفندق جميعها
صفوت… تامري بشئ تاني
إن احتاجتيني ارفعي سماعة
التليفون واتصلي علي اربع خمسات
عشق…. اوك طبعا هحتاجك بس
بعد ما أراجع بعض الامور مع
مستر وسيم بخصوص الوفد
وأتمنى من قلبي اني أكون مش
بدخل في خصوصيات شغلك
او مهام عملك
صفوت…. لا أبدا يا فندم
ذهب صفوت واتصلت عشق علي وسيم
الذي استأذن محمد وخالد ودخل غرفته
وسيم…. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته كيفك مدام فريدة
عشق…. بخير والحمد لله أخبار خالد
ومحمد أية النهاردة نفسيته
عاملة أية واتجهز للعملية
وسيم ….بخير الحمد لله بس خالد
نفسيته وحشة خايف العملية مش تنجح مع أنه لحد امبارح كان بيضحك ويهزر معانا ومفيش اي شي
عشق …. ربنا يقومه بألف سلامة يارب
المهم نتكلم بالشغل وبعد ما اخلص
هكلمه هو ومحمد
وسيم…. ماشي شوفي يا مدام فريدة
عرفها وسيم ماذا يريد ولما طلب منها
المساعدة والوقوف معه حتي
يعود بعد أسبوع بعدما يطمئن
علي خالد واخيها محمد
واعطاها مفتاح تشغيل الجهاز
وقامت بقتحه وهي تكلمه
واستمر الكلام بالعمل لمدة ساعة ونصف وشكرها في الآخر
وانهت عشق المكالمة واتصلت علي
المدير ليحضر لها هو والمرشد السياحى
وحضروا وعرفت من المرشد البرنامج الذي سيمشي علية واعتطه رقم هاتف
العمل فهي معها رقمها الخاص الذي
اشترته هي وخالد قبل سفرهم الي الغردقةوقد أعطاها
خالد رقم خاص بالعمل
توجهت لكي تطمئن علي خدمه الغرف
من نظافة ونظام ومنها إلى المطبخ
ولم تخلوا من توجهاتها الي العمال
ثم الي الريسبشن وقد وضعت
مكتب بجوار باب الفندق وكتبت
علية الاستعلامات بدلا
من دخول أي احد ليس له علاقة بالفندق التوجه الاستعلامات
واستقبلت الوفد وبهر المدير والمرشد
من سلاستها في الكلام باللغة الإسبانية
وكان الوفد في سعادة من هذا الاستقبال والحفاوة التي قدمتها عشق
أنهت عملها وقد كانت منهكة
اتصلت علي العم مدكور الذي اتي
واوصلها الي الفندق
وبعدما أنهت عملها والاطمئنان علي
الفندق ذهبت عشق الي الشالية
الذي تقيم فية مع عائلتها
وأثناء خروجها من الفندق الذي عملت
به مع خالد مدة ثلاث أسابيع
أتي الي بالها أنها الي الآن لاتعلم
اسم الفندق فوقفت أمام باب الشالية
ناظرة الي أعلي الفندق فكانت
يافطة مكتوبة بإضاءة خلابة تبهر
العين شهقت عشق عندما قرأت
اسم الفندق
❤️ عشق وسيم❤️
دموع بعينها وفرحة بقلبها فهذا
خالد بعشقه وحبه لها ولكنها كانت
مغلوبة علي أمرها مسلوبة الإرادة
دخلت الشمالية وطلبت من رنا وفريدة الصغيرة إحضار العشاء لأنها
لم تعد تقوي علي الوقوف علي قدميها
ممنوع نقل الرواية من دون اسمي والغلاف سيتم المقضاه لمن يسرقها
عشق وسيم بقلمي نعمه شرابي
تناولوا الطعام واستاذنتهم عشق وخرجت تجلس أمام البحر
قامت بالاتصال علي خالد فديو كي
تراه وتطمئن علية
لم يرد من أول إتصال وبعدها رد
عشق…. كل ده علي ما ترد كنت فين
وآخرون عليك من الصبح مش ترفع
سماعة الفون تقولي انت فين
خالد مبتسما لها…. وحشتيني اوي اوي اوي ياعشق قلبي يا بكاشة
داخلة شمال علي رأي المثل
خدوهم بالصوت أنا اللي فين
توردت وجنيها قائلة… والله كنت
من الفندق بتاعك لمرسال الهوي
وخلصت كل حاجة لمستر وسيم
ولسة حتي مش كلمته
قلت اطمن ع الغالي الأول
خالد….. حرام عليكي نفسك تعبني
انت النهاردة طيب مرتحتيش
لية وكنا نتكلم قبل الفجر وانا
داخل العملية قبلها كنت ناوي
ارن عليكي وبعدين يامفترية
نفسي بدل يا غالي تقولي
لي حبيبي روحي قلبي حياتي
حرام عليكي استويت
عشق وهي تضحك …. أولا انا معرفش
ارتاح غير لما اطمن علي البية
بتاعي… ثانياً انت عارف انت أية
بالنسبة لي جو حبيبي والكلام
ده سبناه للعيال التوتو
خالد….. نعم يا اختي عيال التوتو
طيب انا منهم ولو ما سمعتش
كلمه حلوه منك يا عشق
انسي خالد الي الأبد حرام والله حرام
شبابنا ضاع عشان بني ادم غبي
وحضرتك خايفة تقولي واحشتني أو بحبك لا تروحي النار
ارحمي يا شيخة ارحميني دانا
علي عتبتة الموت بلي ريقي
بكلم حلوة يمكن مش تشوفيني
تاني او اموت
عشق بخضة وقد احست بانقباض قلبها عندما قال خالد هذا الكلام …. بعد الشر عنك لية
كدا يا وسيمي توجع قلبي
انا بحبك حب عمر ما في مخلوق
بالعالم يحبه لحد
اوعي تقول كدا تاني يا حبي
انا عشانك ابيع الدنيا كلها إلا
غضب ربنا علينا يا قلب عشق
هانت وهطلق وابقي كلي
لك وملكك انت لوحدك
خالد… يارب يارب يسمع منك ربي
تبسمت عشق بوجه خالد
عشق…تصدق انك علي وساقع وبارد
خالد…… أنا بردك يا باردة يا
عديمة المشاعر
عشق بشهقة…. انا يا خالد
خالد…اه انت يا فريدة🤭🤭🤭
عشق ….بتمثيل ولوي شفتيها الي
الخارج😏 كدة مخصم هه بقا هه
قهقه خالد بصوت عالي حتي أدمعت
عيناه اه اه اه اه ياحب عمرى
لو انا قدامك دلوقتي
كنت خليتك تطلعي شفايفك كدا
حلو اوي اوي وتجبيهم علي جمب
صدمت عشق من تلميح خالد واضعة
يدها علي شفاها
قطع هذا الوصال رساله من سماح
خالد حد بيرن عليكي
عشق …. لاء دي موحة بعته رساله
هي لسة فاكرة الندله
خالد… ربنا بليني بمحمد ووسيم
وكمان سماح قطاعين ارزاق
رحمتك يارب
عشق قلبي هتوحشيني نامي وارتاحي
وهكلمك قبل الفجر بساعة عشان تصلي الفجر وانا كمان محتاج أنام
وقومي الجو بيبرد ع البحر بالليل
عشق…. ماشي يا اغلي من حياتي
هتوحشني الشوية دول
تصبح علي جنه يا حبي
خالد… وانت من اهلي يا حب عمري
فتحت عشق رسالة سماح
فقد أرسلت لها رسالة قصت عليها ماحدث من اخر مكالمه لهم
عندما كانت عشق تجلس علي النيل
بالمنصورة ولم تحدثها
وكان محتوي الرسالة
سماح……………بصي
يا ستي من الآخر كده علشان ماتوجعيش قلبك وتحيري عقلك وتضيعي سنين من عمرك
في قصص تكتشفي فيما بعد إنك كنتي غبية ومغيبة وتفضلي تدوري على اعذار
واحتمالات تسكني بيها خيبة أملك لمجرد إنك ماعندكيش شجاعة ترك علاقة مؤذية
رغم إن المثل القديم قال ” وجع ساعة ولا وجع كل ساعة” .

اللى بيحبك
مايعرفش لأ وكمان ومايقدرش يأذيكي بالبعد هتلاقيه هو اللي بيرفض ده يحصل
بكل قوته ، لكن لو بيعرف يبعد شهور ويرجع يعتذر وتصدقي إنه بيحبك تبقى
الحدوته مجرد وهم وأنتِ معيشه نفسك فيه ويمكن بتقنعي قلبك باللي عقلك مش
مصدقة إن اللي يحب يفضل إنه يموت ولا يبعد عن اللي بيحبه .

الرجالة
اللي بجد لما بتحب مابيسبوش الست تعيش في إحتمالات وحيرة وضلمة وانهيار
نفسي مابيقبلوش يشوفوها دبلانه ولا حزينة بسببهم ، الرجالة اللي بجد لما
بتحب بتوهب الست اليقين في الحب ده ، اليقين اللي بيخلي الست تضرب عالأرض
بجزمتها وكلها ثقة إنها محبوبة && رساله سماح منقوله راقت لي
&&.نعمه شرابي
عشق….كتبت لها صدقتي والله
بس رسالتك وصلت متأخر
انا رفعت قضية طلاق علي سالم
وقضية طرد وإخلاء من البيت
بس خايفة من رد فعل علي
وخالد قال لي ابعتي هاتية وشغلية
معاكي هنا اعملية ايدك اليمين وعينك
ع الشغل وحملية مسئولية
وبعدين كلمية بالراحة مش
عارفة اعمل اية يا سماح الواد
ده الوحيد دون عن اخواته اللي
ديما معارض معايا

يتبع …

لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا

                                                         لقراءة  باقي فصول الرواية : اضغط هنا

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية ندم عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عماد
  2. رواية قلوب مفتوره الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عماد
  3. رواية قلوب مفتوره الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد
  4. رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد
  5. رواية قلوب مفتوره الفصل الرابع 4 بقلم سلمى عماد
  6. رواية اخوات زوجتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مني عبدالعزيز
  7. رواية ندم عاشق الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد

التعليقات

اترك رد