التخطي إلى المحتوى

رواية عوضني بالأجمل البارت الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

بليل..

مصطفى:انا مبسوط ان ربنا عوضني بيكي

يارا:..

مصطفى:مش هتردي

يارا:انا عايزة انام 

مصطفى:تصبحي على خير

يارا في اوضتها بتعيط ونامت من كتر التعب

يارا كانت كل يوم بتكلموا بس منغير نفس ومكنتس بترد عليه

وفضل الحال لمدة شهرين

يارا: والله يبنتي مش عارفة احبوا خالص

اسماء: لي يبنتي مع الوقت هتحبيه 

يارا:مش عارفه اطلع حسام من دماغي 

اسماء:شيلي حسام من دماغك ياا يارا

اهه نسيت اعرفكوا

(اسماء 18 سنةجميلة بمعنى الكلمة وبتحب كل الناس بنت عمة يارا او اختها بمعنى اصح)

يارا بعياط:مش عارفة والله يبنتي

اسماء:لازم تنسيه انتي دلوقتي مخطوبة

يارا:انا هسيبه

اسماء:ايي لي كده ده كلمني وفضل يقولي كلميها انا بحبها ومش عايزة اسيبها

يارا:فكك منوا

اسماء:هو اي فكك منوا ده بيحبك 

يارا راحت عند اسراء هيا وليلى

(ليلى بنت عم يارا وبتحكيلها كل اسرارها وصحاب 16سنة جميلة بيضاء وعيونها عسلي مش محجبة)

وخلص اليوم عند اسراء 

يارا:يلا انا همشي بقا

اسراء: ماشي يقلبي سلام

ليلى:اي مش هتسلمي عليا

اسراء:اكيد يقلبي ده انا اللي مربياكي

ليلى:حبيبتي يلا سلام

تحت بيت اسراء

ليلى:اي ده مصطفى خطيبك اهو

يارا:اه ماهو ده بيتهم

مصطفى:ازيك يروحي

يارا:ازيك 

مصطفى:تعالي اوصلك

يارا:لا انا مش عايزة حد يوصلني

مصطفى:لا هاجي على فكره

يارا:هتيجي هسيبك وامشي بعيد عنك

مصطفى:خلاص ماشي حسبنا بعدين

ليلى:مينفعش كنتي تعملي معاهه كده

يارا:انا عايزة كده عشان اسيبوا

ليلى:دماغك دي محدش فاهمها

ورحوا

يارا فضلت يومين متكلمش مصطفى

مصطفى:الو عامله اي

يارا:الحمدلله

مصطفى:ينفع اللي عملتيه في الشارع ده

يارا:انا معملتش حاجه واحدة ومش عايزاك توصلها

مصطفى:تمام بس اللي انتي عملتيه ده ميتكررش تاني وانتي عارفه انك لو كنتي كترتي في الكلام كنت فرجت عليكي الشارع

يارا مخدتش بالها من الكلمة 

وقفلت السكة

تاني يوم

مصطفى في الفون: الو عامله اي

يارا:الحمدلله انت عامل اي بقولك هو انت قولتلي امبارح في الفون اني لو كنت كترت في الكلاك كنت هتلم عليا الشارع

مصطفى:اه قولت كده عشان انتي اللي نرفزتيني

يارا:طب انا مش عايزة اعرفك تاني

مصطفى:لا انا هسيبك دلوقتي عشان انتي متعصبة

يارا:انا مبحبكش ومش عايزة اعرفك تاني

وقفلت السكة في وشه

تاني يوم

يارا لمامتها واسراء

يارا:انا مش عايزة اكمل في الجوازة دي

ولاء:اللي انتي عايزاه بس السبب اي

يارا وحكت لمامتها واسراء كل حاجه

ولاء:هو مينفعش يقولك كده هو مفكر ان انتي ملكيش اهل

اسراء: ابعتيله حاجته 

يارا بعتت الشبكة والهدايا لمصطفى

والخطوبة انتهت 

يارا:عارفة ياليلى انا فرحانة اويي

ليلى:حد يفرح انوا فسخ

يارا:عشان انا محبتوش ومحبتش غير حسام

ليلى:انتي كده بقالك سنة بتحبي حسام دهه وده حب من طرف واحد اصلا يعني لي نهاية وبعدين انتي اي اللي خالاكي تحبي حسام كده مع انكوا متكلمتوش كتير

يارا:لقيت فيه كل مواصفات فتا احلامي بس للاسف 

ليلى:انتي اللي قولتي للاسف اهو يعني لازم تنسيه عشان لو غرقتي اكتر من كده هتخسري

يارا:وانا عايزة اخسر

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية ندم عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عماد
  2. رواية قلوب مفتوره الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عماد
  3. رواية قلوب مفتوره الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد
  4. رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد
  5. رواية قلوب مفتوره الفصل الرابع 4 بقلم سلمى عماد
  6. رواية اخوات زوجتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مني عبدالعزيز
  7. رواية ندم عاشق الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد

التعليقات

اترك رد