التخطي إلى المحتوى

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الثاني بقلم هناء علام

ادهم بعصبية : طيب اعتبري نفسك عايدة السنة 

هنا: احييييه ايدا ايدا 

ادهم : اكيد زعلانه انك هتسقطي 

هناا: لا طبعاا وقربت منه جاامد انتي عيونك عسلي ي دكتور 

بجد ولا انا مش شايفه 

ادهم وهي خلاص هيتشل : انتي غبية ي آنسة ركزي بقولك هتعيدي السنة 

هناا :  ايدا مين قالك اكيد البت مريم الهبله هي اللي قالتلك اني غبية صح اعترف لما اكلمها بس 

ادهم بذهول : مريم مين انتي بتقولي ايي 

هناا بضحك : لماذا نحن هناا ما تركز ي ضااكتور بقولك مريم الهبله اللي قالتلك ولا لأ 

ادهم وهو ماشي :  استنيني في مكتبي ي استاذه 

وسابها ومشي 

ادهم وهو ماشي : انا مني لله دا انا لو ببيع فول وفلافل مش هيحصل فيا كدا 

عند هنا

هنا بغباء : هو ماله دا زعل ولا ايي والله فعلا ضااكتور بارد 

حتي خلقه اضيق من الإبرة غريب 

عند البنات 

امل : ي ترا هيعمل منها شاورما ولا بطاطس محمره 

مني : جاتك حزن اسكتي انتي هامك علي بطنك ي طفسه 

امل : هو انا ورايا حاجه غير الاكل ي بنتي وبعدين انا بحب المطبخ يعني اشطاا خالص 

نوجاا : اسكتو انتم الجوز دا انتم تشلوا الواحد ي تري هنا هتعمل ايي 

ندي : هتعمل ايي يعني ان مكانتش جابتله شلل 

البنات ضحكوا 😂😂 

ادهم وهو يعتذر عن التاخير وبدا يشرح 

عند هنا 

هنا : وانا هفضل مستنية دا كله هنا انا اروح الكافتيريا 

في الكافتيريا

هنا : وهي تجلس وتخرج الروايه عشان تقرا

الجرسون : تطلبي ايي ي انسة 

هنا : عندك فرواله باللبن 

الجرسون باستغراب : لا مفيش

هنا : ولما هو مفيش بتسال ليي 

الجرسون : تطلبي حاجه تانيه 

هنا : عندك فرواله بالموز 

الجرسون بزهق : لا مفيش 

هنا : خلاص هات مانجو وسبني في حالي بقاا عايزه اخلص ام الروايه 

الجرسون : وهو ماشي  انا عملت  اي في حياتي عشان يحصل كدا منهاا  لله البت سماح بصالي في الرايحه والجاية بس والله مش هتجوزها ابدا 

في المحاضرة 

ادهم وهو بيشرح :  بنتين بيتكلمو و بيعكسوه 

ادهم سمعهم وهو بيتكلم : انتم قاعدين في محاضرة مش في الشارع 

البنتين اتحرجوا وسكتوا 

بعد شويه المحاضرة خلصت والبنات طلعوا 

ندي :  وهي بترن علي هناا 

هنا : سمووو عليكم ي شوية واااطييين 

ندي : صوتك ي متخلفه انتي فين 

هنا : في كافتيريا الجامعه هكون فين 

ندي : طب يلا عشان نمشي 

هنا : لا ما انا هروح للضاكتور المكتب 

ندي : طب يلا عشان منتاخرش

هنا : حااضر جايه 

عند ادهم في مكتبة 

هنا براا مع البنات : ادعولي ي بنات ربنا يحنن قلبه والله شكله طيوب بس انا الشريره عارفه انا عايزه اخلص من التعليم اصلا 

عارفين ي عيال اغنية ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه ودوني بالله مش هعمل مشاكل خاالص 

مني : انتي كل كلامك صح اخلصي ( دي طبعاا الكلمه المعتادة ) 

هنا بصتلها بغيظ ومني اتكلمت معاها : انتي صح 

هنا : بقولك ايي ي اموله حياتي ي بلوة حياتي انتي ما تيجي معايا يوفقك ربنا ي رب 

امل : لا اخلصي بقاا

هنا : طيب متزقوش براحه انتم اصلا صحاب مش جدعه 

هنا وهي بتخبط : منكم لله 

ادهم من الداخل : ادخل 

هنا : السلام عليكم ي دكتور 

ادهم:  وعليكم السلام 

هنا: وحياة عيالك ي ضااكتور دا احنا لسه بنبدا السنة

ادهم ببرود : معنديش ولاد 

هنا : وحياة مراتك طيب 

ادهم ببرود : مش متجوز 

هنا في نفسها: طلع مش متجوز هيييه هييه 

هنا : وحياة امك طيب 

ادهم : نعمممممم 

هناا بصدمة : والله ما قصدي استني بس انت بتحمر ليي هتتحول واقسم بالله التعبير خاني استني بس ي بااشاا ايدا ايدا دخان دا ولا سجاير انت بتشرب حشيش في الكلية ي بااشاا  والله ابلغ عنك  معيد الكليه احنا هنخيب ولا ايي 

هنا  ي حزن الحزن ي ابا رشدي ي ادي النيلة اسكت ي لساني 

ادهم : بصوت عالي : بس كفايه مسورة واتفتحت بس صدعت انتي ايي ماتور مبتفصليش 

هنا بخوف : اسفة والله ما هتتكرر ابدا لو لمحتني اقتلني طيب 

ادهم بيحاول يهدي : طب اطلعي برا ولو جيتي متاخرة  او لمحتيني في مكان متعديش منه تمام 

هنا : تمام بس انا هقولك حاجه يعني انتي بتطردني من الصبح ليي برستيجي ي ضااكتور مش كدا 

ادهم : استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم 

هعد لتلاته لو لقيتك قدامي هسقطك 

هنا :قبل ما تعد ي ضااكتور فوريره

ادهم : بعد ما مشيت ايي البلوة الي انا فيها دي 

سكت علي رنت الموبايل رد ادهم : السلام عليكم 

مراد وعليكم السلام انت فين ي بوب 

ادهم شويه وهطلع انت فين 

مراد : احنا متجمعين في كافيه ………

ادهم : تمام نص ساعه واكون عندك بس مين معاك 

مراد :. مفاجاه بقاا متتاخرش 

ادهم : تمام جاي يلا سلام عليكم 

مراد: وعليكم السلام 

عند البنات 

نوجاا : ايي ي بنتي عملتي ايي 

هنا : دقيقه ونكون طلعنا من ام الكليه الفقر دي 

ندي : في ايي طيب

هنا : يلا بدال الوحش اللي جوا دا ما ييجي ياكلني وانا جعانه لا لكن اكل اهلا

مني بضحك : منك لله غوري قدامي مش عارفه طنط مستحملاكي ازاي 

هنا : زي السكر والشاي ي عسل 

في ناحيه اخري 

احمد بتاع البنات دول عارفينه : احمد بغضب بقا انا يتقالي ي خازوق ومن واحده بيئه زي دي (انت زعلان ليي ما انت فعلا خازوق وبتاع نسوان الموضوع ايزي يعني 😂😂) 

حازم صاحبه : بس متنكرش انها حلوه 

احمد  : هي حلوه بس غبية وبيئه وانا مبقاش اسمي احمد لو مورتهاش ازاي تتكلم معايا كدا  

حازم : وانا معاك ي خازوق قصدي احمد 😂😂😂

احمد بصله بغضب : هي مش ناقصه ي عم حازم 

عند ادهم وصل الكافيه 

ادهم وهو بيدور علي مراد 

مراد شافه شاورله 

ادهم وهو متجه نحوهم 

ادهم سلم علي مراد 

وبيلف عشان يشوف مين 

ادهم بصدمة : مش معقوووول 

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية و قبل أن تبصر عيناكِ الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم محمد
  2. رواية و قبل أن تبصر عيناكِ الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم محمد
  3. رواية عشق بين نيران الزهار الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سعاد محمد سلامة
  4. رواية ندم عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عماد
  5. رواية قلوب مفتوره الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عماد
  6. رواية قلوب مفتوره الفصل الأول 1 بقلم سلمى عماد
  7. رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

التعليقات

اترك رد