التخطي إلى المحتوى

   رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الخامس بقلم حنان أحمد

فرح امال حصل لي وهو مين العريس مش فهما حاجه 

زينب اتحايلي عليا شويه 😂.

فرح اخلصي بقا 

زينب العريس يا ستي اخوايا زين 

فرح نعم 😳

زينب اي في اي مالك مش مبسوطه واللي اي لو مش عايزه خلاص انا هنزل اقول انك مش موافقه وخلاص 

فرح خدي يا بنت المديقه هنا 😂😂..

زينب بنت مديقه وانتي عرفتي منين أن أمي زعلانه تحت عشان ابوي اتخانج معاها 

فرح بضحك بس بقا واتكلمي عادي بلاش صعيدي عشان افهم 

زينب بضحك ماشي 

فرح قعدت مره وحده وكانت حزينه 

زينب في اي مالك يا فرح 

فرح بعياط حصل حاجه كده وعايزه اقواليك عليها 

زينب قوالي يا قلبي معاكي اهو 

قعدت زينب مع فرح وفرح حكتلها علي اللي زين شافه في التليفون وأنه دي تبقا صحبتها ريم وورتها الرقم ورنت عليها وورتها الشات 

زينب زعلت اوي علي زعل فرح ومكنوش عارفين يعملوا حاجه 

فرح اعمل اي دلوقتي يا زينب اخوكي اكيد متجوزني عشان هيظبطني وينكد عليا 

وانا والله بحبه ومش بحب ازعله اعمل اي 

زينب متقلقيش انا معاكي ونفهمه سواء 

فرح ده مش راضي يسمعي 

زينب هو كده لما يزعل مش بيسمع حد ولا يكلم حد 

فرح والعمل اي 

زينب العمل عمل ربنا هتتحل ان شاء الله 

فرح يارب 

زينب طب هجيبه يغيرلك علي الجرح 

فرح بخوف تمام 

زينب ندت علي زين وفعلا راح 

دق دق دق 

فرح مين 

زين انا زين يا فرح 

فرح اول لما سمعت اسمه اترعبت وخافت اوي 

فرح وهي بتبلع ريقها ايوه ادخل 

دخل زين 

فرح بخوف اتفضل 

راح قعد

زين ياله اغير علي الجرح لو سمحت 

فرح انت بتعمل كده لي واي حوار انك هتتجوزني ده 

زين ساكت ..

فرح بكلمك انا علي فكره 

زين برضو ساكت ..

فرح عيطت وفضلت تزعق وتقواله بتعمل كده لي حرام عليك عملتلك اي 

زين انتي خاينه يا فرح هكسرك هموت قلبك يا خساره حبي ليكي هتجوزك غصب عنك وهوجع قلبك واخليكي خدامه وهتقوالي انا قولت 

فرح بعياط انا معملتش حاجه لي كل ده انا بكرهك يا زين بكرهك 

زين  وقلبه وجعه من كلمت بكرهك مقدرش يستحمل قالها عملتي ومش عايز اسمع حسك عاد 

فرح ونبي اديني فرصه اشرحلك 

زين بخنقه قولتلك اخرسي يا فرح 

فرح بخوف وضمت رجيلها علي بعضها ورجعت لي وره والعياط زاد اكتر 

زين طلع وهبد الباب لدرجه انه كان هيتكسر 

زينب سمعت زعيقه راحت تجري علي فرح لقيتها منهاره

زينب اهدي اهدي انا هروح اشوف في اي 

فرح لا سبيه 

زينب استني بس 

فرح معلش عشان خاطري بلاش احسن  اقوم الم حاجتي وهمشي والله 

زينب نعم تمشي فين والله ابدا

وقعدت تسكت في فرح لحد لما نامت 

بليل محمد طلع يصحي فرح هو وزين عشان يغير علي الجرح عشان زين اتعصب ومغيرلهاش علي الجرح 

محمد قعد يخبط علي الباب وفي الاخر فتحه ودخل 

لقي فرح نايمه وعماله تقول انا معملتلكش حاجه والله انا مظلومه اديني فرصه اشرحلك حرام عليك قلبي وجعني اوي سامحني ونبي سامحني طب افهمك حته وجسمها كله عمال يترعش وسخ وكله مياه 

جري محمد عليها اهدي يا فرح فرح قومي في اي هو مين ده طب في اي 

فرح صحيت وبصت حوليها واول لما شافت زين فضلت تصرخ 

حرام عليك بقا عايز مني اي مش كفايا بقيت سبب في وجع قلبي اسمعني طيب لو مره حرام عليك وانهارت في العياط 

محمد مستحملش يشوف بنته كده قدامه طلع بره وساب زين 

وزين واقف مكانه مصدوم من كلامها في حس أنه في حاجه 

جه يقرب منها 

فرح لو سمحت اطلع بره اطلع بره ياله مش عايزه حد مش عايزه اشوف حد بره ياله 

زين طلع وسابها 

بعد مهديت شويه 

دخل محمد 

فرح قولت مش عايزه حد 

محمد طب وانا حد 

فرح شافته وبدأت في العياط 

فرح بابا انا عايزه امشي من هنا ونبي وحياتي عندك انا تعبانه اوي مش مستحمله عشان خاطري حته نمشي ولما ابقا كويسه نبقا نيجي تاني عملت كده عشان تقنعه لكن هي لو مشيت مش هترجع تاني 

محمد ماشي يا بنتي نمشي الصبح نامي ياله 

تاني يوم ..

صحيت فرح لما حاجتها كلها وحاجت بباها 

ولبست فستان لحد الركبه وسيبت شعرها ونزلت كانت زي القمر بس من كتر العياط عينها ورمت وكانت بمعني الكلمة تعبانه 

نزلت وكلهم كانوا واقفين تحت اللي زين 

محمد سلم علي اخوه شاكر 

شاكر خلاص يا خوي ماشي وسايبني طب واللي اتفقنا عليه كده تزعل اخوك 

محمد معلش اوعدك يومين وارجع تاني عشان فرح بس 

زينب بدموع انتي وعديني متمشيش يا فرح لي عملتي كده 

بس برحتك انا زعلانه منك ومش هكلمك 

فرح وهي بتتكلم بالعافيه يومين وجايا تاني عشان تعبانه بس

زينب وعد 

فرح اه وجاين يطلعوا بره القصر 

شخص رايحه فين يا فرح 

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية انتقام وعشق الفصل الخامس عشر 15 - بقلم اميرة محمود
  2. رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل الخامس 5 بقلم هاجر عبدالحليم
  3. رواية حبك نار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء الكاشف
  4. رواية غرام قلبي الفصل الأول 1 بقلم نبض القلب
  5. رواية غرام قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نبض القلب
  6. رواية غرام قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نبض القلب
  7. رواية غرام قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نبض القلب

التعليقات

اترك رد