التخطي إلى المحتوى

   رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الرابع بقلم حنان أحمد

تاني يوم ..

زينب اصحي يا فرح واجهزي ياله عشان تروحي الفرح معانا 

فرح قامت وشربت نسكافيه وكانت قاعده دخل زين

زين / بتشربي لوحدك 

فرح ضحكت 

زين شكلك بخيله 

فرح بس ياه 

زين طب متعمليلي معاكي 

فرح بس كده من عنياا

ودخلت تعمله 

زين ومره وحده فون فرح عمال يبعت رسايل بيبص ومقدرش يقعد ساكت بيمسك الفون بيلاقي اي يا فروحتي يا روح قلبي صباح الخير وحشتيني اوي اوي والله هترجعي امتا من البلد الزفته دي وخداكي مني وحشني حضنك وطبطبتك عليا وحنيك ارجعي بقا مش قادره اعيش من غيرك والله يومي مش بيكمل اللي بيكي 

راح الفون وقع من زين ووشه اتقلب وطلع جري علي اوضته 

فرح عملتلك أحله كوبايه نسكافيه 

بتبص ملقيتهوش وتلاقي الفون علي الارض بتمسكه 

يالهوي هو شاف الكلام ده خد فكره وحشه عني طب انا اعمل اي دلوقتي وقعدت تعيط 

دخلت زينب وكريمه وهما لبسين اي يا بنتي لسه ملبستيش ده زين بيلبس ياله قومي فرح بعياط مش عايزه اروح زينب وكريمه في اي يا فرح حصل اي حكتلهم اللي حصل زينب وكريمه طب ابقي فهميه بعدين تعالي فرح حاضر 

قامت لبست وحطت روج وسيبت شعرها وكانت زي القمر جهزوا ونزلوا وزين معبرهاش 

وصلوا الفرح وكله عمال يرقص 

راحوا يقعدوا زينب و كريمه وفرح وزين واقف مع صحابه ومخنوق علي آخره 

زين وهو باصصلها من بعيد 

لي عملتي كده خونتي ثقتي انا بحبك من وانا صغير وأما صدقت رجعتيلي تاني لي توجعي قلبي وتكسريني ده انتي فرحتي في الدنيا دي بس انا هكسرك يا فرح وهتشوفي 

فرح وهي قاعده حزينه شكلي حبيتك مش عارفه حاسه احساس غريب اوي انت عملت فيا اي واللي من حنيتك دي حته واحنا صغيرين كنت حنين عليا برضو مع انك صعيدي بس تختلف عن كل الناس انت احتليت قلبي بطريقه غريبه 

زينب اللي واخد عقلك للدرجه دي بتحبيه يا فرح 

فرح / اه اي لا لا هو مين 

زينب بضحك 

انتي بتحبيه يا فرح متضحكيش علي نفسك 

فرح بصت بحزن في الأرض 

وهما قاعدين الطربيزه اللي فوشهم قاعد كام شاب وزين كان واقف وسامع كل حاجه هما بيقولوها 

شاب منهم البت اللي لبسه احمر دي زي القمر انا هروح اشقوطها يا اسطااا

واحد تاني دي بطل يا عم قوم كده يمكن نعرف نوقعها ونرقص معاها وناخد رقمها تعاله تعاله وهما قايمين 

مسكهم زين انت بتقول علي مين بطل يا ابن ال …… طب خد دي 

خد الضربه ووقع في الأرض الفرح اتقلب وفضل يضرب فيهم لحد لما تعب 

راح لي اخواته وفرح قوموا ياله عشان نمشي 

قاموا كلهم جري علي العربيه وركبوا وصلوا البيت وطلعوا كل واحده علي اوضتها 

شاكر خد يا زين عايزك 

زين نعم يا با 

شاكر  جهز نفسك عشان هتتجوز فرح 

زين سرح طب ازاي وهي بتحب غيري وعايزه غيري طب اعمل اي اتجوزها واكسرها زي مكسرتني ووجع قلبها علي حبيب القلب واللي اعمل اي 

شاكر سرحان في اي يا ولدي 

زين لا مفيش يا با هرد عليك بكره ان شاء الله 

شاكر ماشي يا حبيبي ربنا يصلحلك حالك 

وزين مشي وجواه الف حاجه ومش عارف يتصرف ازاي 

فضل يفكر لحد لما تعب وغلبه النوم ونام 

وفرح قاعده بتعيط ومش عارفه تعمل اي وتصلح كل حاجه ازاي 

وتعبت من كتر العياط ونامت 

تاني يوم صحيت فرح وعنيها ورمه من كتر العياط ومش شايفه بيها 

قامت خدت شاور ولبست تيرنج رياضي وعملت شعرها ديل حصان ونزلت تجري شويه 

وهي بتجري لمحت زين بيلعب حديد وخلص وراح يجري شويه 

فرحت اوي أنها شفته بس زعلت عشان مش عارفه تصلح اي حاجه 

قعدت تجري راح شافها زين ومره وحده قعدت تصوت 

فرح / الحقوني هيعوضني هيكولني يا بابا الحقي وقعدت تصرخ ومره وحده فضل تقول يا زززززين 

زين قلبه وجعه وجري عليها لقي كلب عمال يقرب منها ومره وحده راح عضها في رجلها 

جري زين ومشي الكلب وشال فرح وهي عماله تعيط ومحاوطه أيده علي دراعه ودفنه رأسها في رقبه وعماله تعيط زين بزعل عليها أنتي كويسه 

فرح بعياط اكتر لا 

زين بس بس انا معاكي وخدها علي البيت 

محمد بنتي مالها يا زين طمني عليها حصل اي زين هي كويسه تعاله بس 

 وجاب دكتور اداها كام حقنه وعملها الجرح 

الدكتور خالوا بالكوا منها كويس

حد يخالي بالوا بقا 

زين انا بعرف اهتم شكرا لحضرتك 

ومشي وفرح عماله تعيط وتقول يا زززين الحقني يا زين 

زين معلش يا عمي رواح انت وانا معاها 

محمد بحزن ماشي يا ابني وطلع 

زين وقرب منها بس انا معاكي ومسك ايديها 

فرح فتحت عينها وقربت منه وحضنته جامد اوي 

زين طبعا لسه زعلان بس اول لما حضنته نسي الدنيا كلها وقالها بس انا معاكي متقلقيش 

فرح بعياط بس انت زعلان مني زين افتكر اللي حصل وقامت متعصب وسابها وطلع بره وهو مش طايق نفسه واللي طايق حد 

نزلي لي شاكر والده / زين انا موافق يا با اتجوز فرح 

شاكر طب علي خيرت الله يا ولدي 

زين بس كام يوم كده لحد لما تخف 

شاكر ماشي يا ولدي 

زين في سره انا هوريكي يا فرح هندمك علي كل حاجه كسرت قلبي وحبي ليكي اللي ضيعتيه ده وطلع علي اوضته 

تاني يوم 

زينب اصحي يا عروسه 

فرح نعم عروسه مين انتي هتهزري 

زينب لا 

فرح امال حصل اي وهو مين العريس مش فهما حاجه

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية انتقام وعشق الفصل الخامس عشر 15 - بقلم اميرة محمود
  2. رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل الخامس 5 بقلم هاجر عبدالحليم
  3. رواية حبك نار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء الكاشف
  4. رواية غرام قلبي الفصل الأول 1 بقلم نبض القلب
  5. رواية غرام قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نبض القلب
  6. رواية غرام قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نبض القلب
  7. رواية غرام قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نبض القلب

التعليقات

اترك رد