التخطي إلى المحتوى

   رواية أحببت هذه العنيدة الفصل الثامن بقلم بسمة صلاح

يامن شال الشال من على وشه 

يمنى بصدمه:حااازم

يامن:حازم مين ده

يمنى:ده ابن عمي

حازم:اي فكراني هسيبك تمشي مع واحد وتهزري معاه انتي بتاعتي انا انتي فاهمه وهقتله وهتبقى ليا

يامن:طب انا كنت هوديك القسم عالطول بس شكلك كده عايز تتربى الاول

يامن قعد يضرب فيه لحد مابقى جسمه ينزف دم 

يامن:خدوه على القسم 

خدوه وبص على يمنى اللي بتعيط وأهلهم جم كلهم لما سمعوا الصويت بتاعها بس ماقربوش منه لأن يامن كان متعصب ومكنش هيهتم بحد

يامن قرب من يمنى وخدها وطلع الاوضه بتاعته

يامن بصوت عالي:هو انتي كان ليكي علاقه بالزفت ده

يمنى بعياط:لا هو اتقدملي وانا رفضته

يامن:اهدي وبطلي عياط خلاص

قرب ومسح دموعها 

يمنى:مكنش لازم تعمل كل ده ده كان هيموت في ايدك

يامن:اهي هتعصبني تاني اهي يارب

يمنى:خلاص عديني بقا علشان انام تصبح على خير

يامن:وانتي من أهلي

يمنى سمعته ومشيت بسرعه ودخلت الاوضه

يمنى:الواد شكله اتجنن بس جنتل بردو

علي:انا مش مصدق أن سعيد يضحي بإبنه ويخليه يقتل كمان

جلال:لا اكيد مش سعيد علشان هو مش هيضحي بإبنه حازم هو اللي عمل كده من نفسه اكيد

زهره:انا خايفه أوي يعلى ممكن سعيد يعمل حاجه في يمنى أو يامن

نجلاء:أن شاء الله مش هيحصل حاجه يارب احميهم

سعيد:يعني اي ابني في السجن ده انا هطربق الدنيا على دماغهم وديني عنده بسرعه

سعيد راح عنده 

سعيد:لو سمحت ياباشا عايز اشوف ابني

الظابط:اسمه اي

سعيد:حازم

الظابط :اللي جاي في قضيه محاوله قتل يامن جلال

سعيد:ايوه

الظابط قال العسكري يجيبه 

الظابط:هسيبكوا شويه

حازم:بابا شوفت اي اللي حصل انا مش عايز اتسجن

سعيد سكت وبصله وبعدها ضربه بالقلم

سعيد:انا قولتلك تعمل كده ولا بتفكر من دماغك اللي هتوديك في داهيه اهي ودتك خلاااص

حازم:اعمل اي يعني أشوفها خارجه مع واحد تاني عادي واسكت كان لازم اقتله 

سعيد:اخرس خليني اتصرف اخرجك ازاي من هنا انا همشي دلوقتي متقلقش

سعيد مشي وهو في حيره وغضب وقرر أن هو لازم يخلص من يامن ويمنى

يامن:صباح الخير

الجميع:صباح الخير

علي:لابس ومتشيك كده لي يابني 

يامن:اصل هروح الشركه

الكل اتصدم ماعدا يمنى

جلال:هتروح بجد

يامن:ايوه يابابا انت عارف اني مدير الحسابات فهشوف الدنيا ماشيه ازاي

نجلاء:ربنا يهديك يابني ويوفقك يارب

يامن بص ليمنى:يلا يايمنى ولا مش هتروحي

يمنى:لا رايحه اهو يلا سلااام

يامن ركب هو ويمنى العربيه 

يامن:عايزه اغنيه اي

يمنى:ده انت كنت بتكره الاغاني

يامن بصلها:حبيتها ياستي حبيتها

يمنى اتوترت:شغل اي حاجه 

يامن شغل اغنيه حلوه حياتي معاه وعمال يردد معاه وهي اتكسفت وقفلت الاغاني

يامن:الاه قفلتيها لي دي حلوه اوي

يمنى:اسكت مش عايزاها

ليلى:ماما انا موافقه

عايده:مبروك ياحبيبتي (وعملت زغروطه تهز المكان الصراحه)

أخبروا خالد بالموافقه وهو فرح جدا وطلب أن الخطوبه وكتب الكتاب يوم الخميس وليلى وافقت

ليلى:الو ياكلبه ازاي مترديش عليا امبارح هااا

وكمان رنيت عليكي اول امبارح مردتيش

يمنى:براااحه كنت في المستشفى ياستي

ليلى:اي لي اي اللي حصل

يمنى حكتلها كل حاجه

ليلى:بس الواد يامن طلع عسل

يمنى:بت اتلمي

ليلى:اوبا انتي بتغيير يابطه على العموم متقلقيش كتب كتابي يوم الخميس الجاي

يمنى:لا انا مش غيران…ايييي كتب كتاااب مين

ليلى حكتلها

يمنى:مبرووووك طب هجيلك بقا علشان اظبطك يوم الخطوبه

ليلى:ماشي ياقلبي يلا سلام

يمنى:سلام

ليلى قفلت ولقت تلفونها بيرن

ليلى:مين

خالد:الميلامين

ليلى:انت بتقول مين ولا اقفل السكه

خالد:خلاص ياوحش في اي انا خالد

ليلى:ياقليل الادب انت جبت رقمي ازاي يااستاذ

خالد:الاه ده انا خالد ياعسل

ليلى قفلت في وشه السكه

خالد:اي ده يارب تكون الشبكه ومتكونش قفلت السكه

يامن خلص شغل لقى يمنى قاعده على المكتب وبتهزر مع واحد

يامن:الله ده احنا مش في شغل بقا

علاء:يافندم انا كنت بسألها على حاجه

يامن: والله وبتضحكوا لي بقا

يمنى:وفيها اي مش فاهمه

يامن:لو شوفتك بتكلمها تاني هنزعل من بعض يلا امشي

علاء خاف ومشي 

يمنى:اي اللي انت عملته ده

يامن وهو بيقرب:لمي حاجتك علشان نمشي واياكي فاهمه اياكي الاقيكي الواد ده تاني

يمنى: نينينينيننينيني

يامن كتم الضحكه ومشيوا 

تسريع الأحداث جلال شاف فله جمبه وقال لعلي عليها ونقلوا حاجتهم كلها هناك وظبطوها ويامن كان فرحان أن يمنى هتقعد جمله مش هتروح في مكان بعيد بعد يومين كان كتب كتاب ليلى وخالد

يمنى:حبيبتي قمر ياناس 

ليلى:اتأخرتي

يمنى:متأخرتش ولا حاجه يلا بقا علشان اجهزك

يمنى قعدت مع ليلى وجهزتها وخالد ويامن جم وقعدوا واتفقوا على كل حاجه والمأزون وصل

ليلى خرجت كان لابسه فستان ذهبي طويل  ويمنى كانت لابسه فستان زهري هما الاتنين كانوا طالعين زي الاميرات

خالد قرب منها:يادهبي انت ياطعم

ليلى:اتلم 

خالد مسك أيدها وقعدها وبدأ المأذون وانتهت على جمله (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

خالد قام وباس رأسها:مبروك عليا انتي

كله قام وقعدوا بره وسابوهم

ليلى:هما مشيوا لي

خالد بغمز:علشان يسيبونا لوحدنا ياجميل

ليلى:طب انا انت بتقرب لي

خالد:ده انا جوزك ياعسل

 نسيبهم بقا ونروح للعصفورين الكناري بتوعنا

يمنى راحت البلكونه ويامن راح وراها

يامن:تعرفي انك حلوه اوي النهارده

يمنى:انت كده بتعاكس بقا 

يامن:حاجه زي كده عايز اقولك حاجه

يمنى:اتفضل

يامن:انا بحبك تتجوزيني

يمنى بدموع:اي لا مش هينفع….

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية انتقام وعشق الفصل الخامس عشر 15 - بقلم اميرة محمود
  2. رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل الخامس 5 بقلم هاجر عبدالحليم
  3. رواية حبك نار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء الكاشف
  4. رواية غرام قلبي الفصل الأول 1 بقلم نبض القلب
  5. رواية غرام قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نبض القلب
  6. رواية غرام قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نبض القلب
  7. رواية غرام قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نبض القلب

التعليقات

اترك رد