التخطي إلى المحتوى

  رواية أحببت هذه العنيدة الفصل الحادي عشر والأخير بقلم بسمة صلاح

يمنى شافت عربيه جايه عليها بسرعه كبيره وقفت ومش عارفه تعمل اي غمضت عينها وبعدها محستش بحاجه 

يامن جري عليها وشدها عليه وهي كانت لسه مغمضه وبتترعش

يامن:اهدي اهدي خلاص انتي كويسه

يمنى هزت راسها وكانت لسه مغمضه عينها

يامن بضحكه خفيفه:طب افتحي عينك هتفضلي مغمضاها كده

يمنى فتحت عينها وبصتله بدموع خفيفه وبراءه

يامن:متبصيش كده

يمنى بخبث:لي

يامن:علشان احم علشان يعني بؤبؤ عينك بيوسع اااانتي كويسه 

يمنى:ايوه احم شكراً 

يامن:العفو

يمنى:لسه زعلان

يامن افتكر وبصلها بغضب وخدها وطلع مكتبه وقفل الباب

يامن:هو سؤال واحد بس لي عملتي كده 

يمنى:انا انا عملت كده علشان اغيرك احسسك بالمسؤولية عمو جلال هو اللي قالي علشان كان خايف عليك مكنتش مفكره انك ممكن تحبني ومش متخيله اني كان ممكن…

يامن:اي

يمنى:انا همشي وكأن مفيش حاجه حصلت وو

يامن:كملي الجمله كده علشان اديكي قلم على وشك يفوقك

يمنى:متقدرش عالفكره واوعى كده علشان امشي

يامن:لا في حاجه لازم اقولها لك 

يمنى فرحت حست أن هو هيقولها بحبك

يامن:فرح ليلى وخالد بعد بكره لو انتي ناسيه

يمنى بصتله بغيظ:في حد ينسى فرح صحبته زقته وطلعت 

يامن ضحك عليها لانه كان عايز يغيظها

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

(واحد من المساجين) كرم:بقولك اي ياسرور هو الواد اللي اسمه حازم ده من الصبح مش باين لي

سرور: والله ماعرف انا شوفته داخل الحمام ومن ساعتها مشوفتش وشه

كرم:طب تعالى نروح الحمام نشوفه 

راحوا هما الاتنين ودورا عليه لقوه مرمي على الأرض

سرور:حازم اي اللي حصله

كرم:الحق ياض ده انتحر 

حازم كانت أيده مليانه دم وكان ماسك مشرط في أيده التانيه لانه عرف موت باباه ومقدرش يقعد في السجن فنتحر

وبكده بردوا تكون نهايه حازم ونهايه احمد هي الاعدام

«الخير دايما بينتصر على الشر حتى لو طال الزمن هينتصر عليه»

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

جه فرح ليلى وخالد

خالد:افرحي ياعروسه انا العريس ياعروسه ياعروسه انا العريس

يامن:بس بقا دوشتني ياأخي كتك الارف 

خالد:بكره. تتجوز يابابا ونشوف هتعمل كده ولا لا

يامن ابتسم ببلاهه:اتجوز 

خالد: الله الله مين اللي شاغل عقلك

يامن بتلقائيه: يمنى وبعدين فاق احترم نفسك يلا ويلا علشان تلبس البدله

خالد:لو بتحبها بلاش تضيعها من ايدك كل اللي انت فيه ده بسببها يعني انت اتغيرت بسببها هي 

يامن:طب يلا علشان تلبس واخلص منك

خالد:ماشي ياسيدي يلا

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ليلى:هتجوز هتجوز 

يمنى:يخربيتك اخرسي بقا قرفتيني اتعدلي علشان اعملك الميكب

ليلى:فرحانه يايمنى

يمنى:افرحي ياقلب يمنى بس بعد ماخلص

ليلى:بتحبيه

يمنى اتوترت:بحب مين

ليلى:يابت مش عليا انا الكلام ده

يمنى:يامن زى اخويا عادي يعني

ليلى:اوبااااا قفشتك عرفتي منين ان انا قصدي على يامن

يمنى ضربتها:بت اسكتي شويه

ليلى:خلاص يباااي عليكي

وجاء موعد الزفاف

خالد دخل لي ليلى 

خالد:اي القمر ده فييين ليلى ياجدعاااان

ليلى: والله طب عدي ليلتك علشان متبقاش سوده على دماغك

خالد:لا لقيتها خلاص يلا يادبش قلبي انت ياعسل 

باس راسها ونزلوا رايحين يركبوا العربيه ويمنى كانت وراهم

يامن شافها اتصدم من جمالها كانت لابسه فستان رقيق والميكب خفيف محليها اكتر

خالد:يامن انت اللي هتسوق

يامن: اه ماشي اومال مين هيركب جمبي

يمنى:انا هروح ياليلى اركب مع بابا

ليلى:لا انتي هتركبي معايا ومفيش نقاش

يمنى ركبت جمب يامن وخالد وليلى ركبوا ورا

طول الطريق عاملين يخطفوا لبعض نظرات لحد موصلوا وبدأت رقصه السلو

واحد جه ليمنى:تسمحيلي بالرقصه دي 

يامن:لا

:نعم

يامن:اي مسمعتش امشي ياشاطر من هنا

يامن مسك أيدها وشدها ورقص معاها

يمنى:اي اللي انت عملته ده

يامن:اي القمر ده

يمنى بخجل:انت قليل الادب

يامن:عارف وسافل كمان اسكتي بقا

يمنى:رخم

يامن:يابت هضربك

يمنى داست على رجله بالكعب 

يامن بصوت عالي:لا انتي شكلك عايزه تضربي بجد

يمنى بصوت عالي:تضرب مين يلا ده انا اشلفطك 

خالد:طب يلا نروح احنا الكوشه

ليلى:انا بقول كده بردوا

يامن:طب تعالي بقا

يامن مسكها من شعرها وفكلها البنس بتاعتها

يمنى تسكت راحت جابت ازازه عصير ورمتها على البدله بتاعته

يمنى عدلت شعرها وبصتله بإنتصار والناس كلها بصت عليهم يامن بصلها بغضب وجري وراها 

يمنى:عااااا الحقونيييي 

يامن:مش هسيبك

يمنى جريت بره القاعه وهو لسه وراها

يمنى:أهدى ياهبل 

يامن:طب انا هوريكي الاهبل هيعمل فيكي اي

يامن. مسك يمنى من قفاها كدهو

يمنى:أهدى ياشبح

يامن:لو قتلتك دلوقتي مفيش حد هيحس بحاجه لا ده انا هريح البشريه منك ياجزمه قديمه

يمنى:وانت جزمه جديده هااع

يامن بصلها وسكت وسابها

يمنى قعدت على السور 

يامن:احنا مجانين اوي

يمنى:اتكلم عن نفسك

يامن:هنفضل كده نعاند بعض

يمنى:وفي اي احلى من العناد

يامن:لا في الجواز

يمنى:لا يمكن اوافق 

بعد سنه

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

يامن:لا يمكن توافقي ها

يمنى:عالفكره وافقت علشان شفقت عليك بس

يامن كان لسه هيرد 

كريم:يمنى مبروك فرحتلك جدا

يمنى: الله يبارك فيك يا كيمو 

يامن:اي مش تعرفينا مين مرهم ده

يمنى:ده كريم مش مرهم

يامن:كريم مرهم اي حاجه المهم الاتنين بيدهنو

كريم:اعرفك انا كريم زميلها في الجامعه وكنت بحبها بس انت خطفتها مني

يامن:ده بيهرج اوي الواد ده دمه خفيف

يمنى:يامن اهدى

يامن قام بغضب :بتحب مين يلا 

كريم:بحبها هيا عندك مانع

يامن:لا هو شكله بيحب العنف وضربه بوكس في وشه

يمنى:ليلى هو البوفيه فتح

ليلى:ايوه يلا علشان جايبين اكل حلو

يمنى :يلا بينا

خالد عمال يحوش عنه وخلاه يسيبه كريم جري على بره

يامن:اي ده اومال فين يمنى 

خالد:تلاقيها مع ليلى

يامن:ايوه يعني هم..

مكملتش الجمله والاتنين قالوا في نفس الصوت

البووووفيهههه

يمنى:بقولك اي هاتي حته الفرخه دي 

ليلى:لا دي بتاعتي هاتيلك واحده تانيه

يامن:اهم وربنا انا قولت اقتلها واخلص منها

خالد:مراتي وحامل تاكل براحتها

ليلى:تعالى ياحبيبي كل معايا

يمنى تجاهلت يامن

يامن مسكها من أيدها وطلعوا بره القاعه

يمنى:سيبنااااي مكملتش حته الفرخه بتاعتي 

يامن:هقولك حاجه بس تعالي

 وكلهم روحوا 

يامن:ادخلي يامصيبة حياتي 

يمنى:تسلم ياباشا 

دخلت المطبخ عالطول

يامن:بت ماتكليش الاكل كله وراح كل معاها

يمنى:تعالالي بقا انت ازاي تضرب كيمو هااا

يامن بزعيق:بصي علشان نكون عارفين متختبريش غيرتي علشان هزعلك

يمنى:انت عارف لو زعقت تاني انا هعمل اي

يامن:هتعملي اي

يمنى:هعيط

يامن بضحك:بعشقك ياعنيدتي 

يمنى:بحبك 

بعد اربع سنين

يامن:يمنىىىى تعالي شوفي يونس

يمنى:مانا شايله لين يايامن

يامن:خلاص ياقلب يامن هشوفه انا

يمنى:طب يلا علشان ليلى وخالد وعيلتنا جايين

يامن:تمام

الكل جه واتجمعوا 

مازن:بابا

خالد:نعم ياحبيبي

مازن:لما أكبر هتجوز لين

خالد:ياسلام انت تؤمر

يامن:طب وأبوها ملوش رأي

مازن:لو متجوزتهاش هخطفها

يامن:الحق ده بيهددني خد هنا يلا

الكل ضحك

يامن:انتي يابت ده مكاني

يمنى:روح العب بعيد ياشاطر

يامن:طب لو مقومتيش هزعلك قومي يابت

يمنى: طب مش قايمه

جلال:هتفضلوا كده طول عمركوا

يامن:هي اللي عنيده

يمنى:بس بحبك

يامن:قلبي في زمة الله وانا بعشقك يايمنتي

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية هذه حبيبتي أنا الفصل الثاني 2 - بقلم أحمد سمير حسن
  2. رواية هذه حبيبتي أنا الفصل الثالث 3 - بقلم أحمد سمير حسن
  3. رواية هذه حبيبتي أنا الفصل الرابع 4 - بقلم أحمد سمير حسن
  4. رواية هذه حبيبتي أنا الفصل الخامس 5 - بقلم أحمد سمير حسن
  5. رواية هذه حبيبتي أنا الفصل السادس 6 والأخير - بقلم أحمد سمير حسن
  6. رواية نور الادم الفصل الأول 1 بقلم مريم الكسار
  7. رواية نور الادم الفصل الثالث 3 بقلم مريم الكسار

التعليقات

اترك رد