التخطي إلى المحتوى

   رواية أحببت هذه العنيدة الفصل الرابع  بقلم بسمة صلاح

ميرا قربت منه وجايه تحضنه تحت صدمه يمنى

يامن:اي ياميرا مانتي عارفه اني مليش في الكلام ده 

ميرا:انت بس وحشتني

يامن وهو ينظر ليمنى ومتجاهل ميرا 

ميرا:يامن انت ومكملتش وبصت على المكان اللي بيبص عليه

ميرا:ازاي بقا ملكش في الكلام ده وانت عينك هطلع قلوب

يامن:ثواني وراجع 

احمد:شكل الواد وقع

خالد:يعني مش شايفهم عاملين ازاي لازم يقع طبعا ده انا نفسي وقعت بقولك اي هروح معاه مش قادر

يامن بستغراب:يمنى انتي اي اللي جابك هنا

يمنى بتوتر: انا كنت جايه علشان

خالد:اهلا بيكوا والله نورتوا و(هو بيبص على ليلى) اويييي

يامن بهمس:اي اللي جابك مش قولتلكوا جاي

خالد بهمس:الله واسيبك مع المزتين لوحدك

يامن:اتلم يلاااا

خالد:خلاص (وجه كلامه لي ليلى) وانتي بقا اسمك اي ياحلوه

ليلى بقرف:اقولك وماتزعلش

خالد وهو بيلعب في شعره بإحراج وبيكلم يامن:لا دي شكلها شرسه 

يامن:يمنى اي اللي جابك هنا قولتلك

يمنى بشجاعه: وانت مالك يااخينا ملكش دعوه 

يامن:هتقولي ولا هقول لبابا وهو يتصرف معاكي

ملحوظه(يمنى جت هنا علشان تراقبه وتعرف هو بيسهر مع مين أو بيكلم مين )

يمنى:جايه أسهر فيها حاجه دي

خالد: معلش استنى هي دي يمنى اللي حكتلنا عنها

يامن: الله يخربيتك

يمنى:الاه ده انا معروفه بقا

خالد:بس معرفش انك قمر كده (وبيبص على ليلى) اويييي يعني

ميرا: اي يايامن هي دي الثواني بتاعتك وانتوا مين بقا ياحلوين

يمنى:هو اي حد بيجي هنا بتسأليه هو مين وبعدين هو انتي صاحبة المكان

ميرا بزعيق:انتي ياجربوعه ازاي تكلميني كده انتي مش عارفه انا مين

يامن:ميرا..اا

يمنى:لا اركن على جنب انت وانا هوريها مين الجربوعه 

ليلى:يمنى بالله اهدي عيله وغلطت

يمنى:انا هعلمها غلطها بس

هوب راحت أدت لميرا بوكس وقعتها

خالد:ده شكل الليله هتبقى خرااااب

يامن:ربنا يستر تعالى أبعد كده علشان حاسس ان ميرا هتبقى متكومه على الأرض دلوقتي

يمنى:انا جربوعه يامصديه ياللي حاطه كيلو بودره على وشك

نطت عليها ومسكتها من شعرها وقعدت تضرب فيها وفي وسط الضرب 

خالد:مقولتليش بردوا اسمك اي ياازرق انت ياعسل

ليلى:لا شكلك عايز تتربى وادته برجلها في بطنه خليته يرجع لورا وهو بيتألم

يمنى قامت من عليها:يلا ياليلى خلينا نمشي (وبصت على. ميرا اللي بقت متكومه فعلا) ابقى اعملي بيتادين ياعسل 

ومشيوا تحت صدمه يامن واستغراب خالد واحمد اللي مبطلش ضحك

ليلى:الله ينور عليك يابرنس

يمنى:ماهي كانت لازم تتربي واحده مايصه 

ليلى:اي ده مختيش بالك وانا بضرب الواد الرخم ده

يمنى:لا خدت بالي يلا بقا نروح 

روحوا وجلال كان مستنيها 

جلال:اي يايمنى عملتي اي 

يمنى حكتله اللي حصل

جلال بضحك:الله عليكي جدعه يابت 

يمنى:طبعا انا مش اي حد

يامن جه وراها بعصبية

يامن:شايف الهانم عملت اي

جلال:يمنى مغلطتش البت قليله الادب

يامن بصوت عالي:انا بشاهد مين على مين انا طالع انااام

يمنى وجلال ضحكوا عليه وبعدها طلعوا ناموا

  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

اليوم التالي ٨صباحا

زهره:على يلا اصحى انا حضرت الشنط والسواق جاي شويه كده

علي:صباح الخير

زهره: صباح النور

علي:انتي لبستي كمان

زهره بدموع:على عيني اني اسيب الشقه دي هتوحشني اوي

علي:متصعبيهاش عليا وحياتك 

زهره:يلا الحمد لله على كل شئ يلا روح البس

علي باس راسها:حاضر

خلصوا وركبوا مع السواق بعد نص ساعه وصلوا

جلال:اهلا ياغالي وحشني والله

علي:جلال انت لسه شايفني امبارح

جلال بهمس:هو انت ناسي ولا اي مش قولتلك انك سافرت وطلبت مني اخد بالي من يمنى وخليها تقعد معايا

على وفهم أن هو بيعمل كده علشان يامن

على:انت وحشني اكتر ياحبيبي

نجلاء:وحشاني يازهره عامله ايه ياحبيبتي

زهره: الحمد لله انتي وحشاني اكتر والله وحشني رغينا

نجلاء: تعالي نقعد في الاوضه ونرغي براحتنا

علي:ازيك يايامن يابني

يامن: الحمد لله ياعمي المهم انت بخير

زهره:يااه يامن كبر اهو بقالي كتير مشوفتكش

يامن:عامله اي ياطنط

زهره:لا انا زي ماما بلاش طنط دي 

يامن:طبعا انتي زي امي التانيه وباس أيدها 

زهره:ربنا يخليك ياحبيبي

سمعوا صوت ازعج يامن 

يمنى:ماما بابا وحشتوني اوي

زهره:انتي اكتر ياحبيبتي

يامن لنفسه:اللي مدايقني انك هتقعدي معايا اللهي عربيه تخبطك ياشيخه مش كفايه ابويا مصحيني بدري

راحوا قعدوا وفطروا مع بعض تحت خناقات يمنى ويامن

(في مكان آخر) 

فيلا سعيد

سعيد:يعني اي مشيوا من البيت وكمان عارضينوا للبيع 

حازم: والله العظيم ماهسيبهم مانا هتجوزها يعني هتجوزها دي بتاعتي انا

سعيد: والله لاجيبهم حتى لو هما تحت الارض لازم اكسر قلبهم 

حازم:طب هنعمل اي

سعيد:دور عليهم في كل مكان متسيبش مكان الا لما تدور فيه

  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

يامن:الو ياميرا

ميرا بمياعه:عايز اي يايامن كده تسيبني وتمشي

يامن بضيق:مانا طلبتلك الإسعاف المهم انتي كويسه دلوقتي

ميرا:ضربتني جامد والله لوريها

يامن:حقك عليا انا انا هعرف اتصرف معاها

ميرا:انت تعرفها

يامن:ايوه واحده قريبتي بقولك اي هقفل دلوقتي وهكلمك بعدين

ميرا:سلام

خبط على الباب وفتح

مجهول:الف سلامه عليكي ياقلبي

ميرا:انت.

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية وتيني الفصل العاشر 10 بقلم شيماء أشرف
  2. رواية وتيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء أشرف
  3. رواية وتيني الفصل الثاني عشر 12 بقلم شيماء أشرف
  4. رواية وتيني الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيماء أشرف
  5. رواية الطفلة والجبار كاملة بقلم ميرا ابو الخير
  6. رواية وتيني الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء أشرف
  7. رواية وتيني الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء أشرف

التعليقات

اترك رد