التخطي إلى المحتوى

رواية سيف الليل كاملة بقلم ميرا ابو الخير 

 قلم /ميرا ابوالخير.

ليل بدموع: ابعد عني حرام انا اختك ليه بتعمل كده.

زياد بشهو*ة : اصلك بصراحه عاجبني وانا بحب اخد يلي عايزاه.

ليل برجاء: ارجوك ابعد عني.

يداخل الاب وينصدم من المشهد.

الاب بزعيق: ايهه يلي بيحصل هنا ده.

زياد بتمثيل: بنتك المصون بتغر*يني اقر*ب منها.

ليل بدموع وصدمه: لا يا بابا والهي هو يلي بي…. طخخخ.

قلم نزل علي وش ليل من ابوها.

الاب بغضب: اخرسييي انتي واحدة ر*خيصة وانا مصدق ابني مش مصدقك.

ليل بدموع: وانا مش بنتك.

تاتي زوجته ا*لخبيثة.

عليا بمكر: سيبك منها دي تلاقيها بتعمل دور جديد علينا.

الاب بزعيق: غوري وانا هتصرف معاكي بعدين اه معاكي لحد بليل تجيبي فلوس وايلا انتي حرة.

ليل بدموع: حاضر.

زياد بيغمز ليها وبيوشوش: ليكي يوم يا حلوة.

……………………

في قصر ضخم يبدو عليه الثراء ينزل بطلنا القاسي بكل غرور ببدلة سوداء كاليل و عيون تشبه الر*ماد و شعر ناعم وعضلات وبنيان قويه.

الجد: طب مفيش صباح الخير حتي ولا احنا مش قد المقا*م يا استاذ سيف.

سيف ببرود: اهلا بجدي المعظم ياترا فلوسك خلصت عشان كده بتوقفني.

الجد بمكر: اه وياريت تحط حساب في البنك.

سيف ببرود: لا مفيش عن اذنك ولا اقولك من غير اذن.

الجد بعصبيه: يعني ايه.

سيف بتكبر: يعني مش سيف المنشاوي يلي حد يامروا اه وانت ضيعت كل فلوسك ف حل عني سيباك هنا عشان خاطر ستي وبس غير كده كان زمانك برا سلام.

الجد بغضب: ماشي يا سيف اما وريتك.

سيف وقف بظهره: اعلى ما في خيلك اركبه…

طلع الجد فونه وعمل مكالمه.

الجد: ها اكلوا.

شخص: مش عايزين ياكلوا حاجه.

الجد بعصبيه: اتصرفوا سيف لو شم خبر هيموتنا كلنا انتم فاهمين.

الشخص: اؤمرك.

………………………

في بيت ليل.

عليا بكره: خلصي يا بت عشان تغسلي ليا رجلي.

ليل: انا مش خدامه عشان اغسل رجلك.

عليا قامت ومسكتها من شعرها: لا خدامة وستين خدامه بت انتي اعملي يلي يطلب منك وانتي ساكته.

ليل بالم وبتبعد ايديها عليا لاحظت جوزها جاي رمت نفسها علي الارض قصد.

عليا بتمثيل: اااه رجلي ليه يا بنتي دا انا زي امك.

ليل بصدمه: ا انا مش عملت حاجه.

الاب جاه علي مراته: في ايه.

عليا بتمثيل وبكاء: بنتك وقعتني وانت شوفت وانا بعملها زي بنتي.

الاب مسك حزمة وضر*ب ليل ضر*ب جامد تحت صراخها.

الاب شد ليل من دراعها: قومي غيري هدومك دي وانزلي هاتي فلو*س يلااااا.

ليل بضعف و إنهيار: ح ح حاضر.

خططت عليا لحاجه: اما وريتك ماشي هخالي ابوكي يبيعك للشيخ الخليجي لما تيجي ونشوف…

غيرت ليل و راحت شغلها.

………………

في شركه FFA

لسيف من اكبر شركاته.

سيف يداخل بهيبته وتلاحقه السكرتيرة والكل ينحني احتراما له: نورت يا باشا.

سيف بجمود: فين اوراق الثفقه.

السكرتيرة بدلع: هنا يا بيبي.

سيف مسكها من شعرها: بقولك اي يا و*** انتي كانت ليلة وعدت فاهمه اه مبروك انتي مرفودة.

السكرتيرة بصدمه: ايه.

سيف بجمود وباصه تخوف: برااا.

طلعت السكرتير خوفا منه ومن بطشه.

سيف بقرف: كلكم او****.

مراد بيداخل: في ايه ياعم اي الشبورة دي.

سيف: في زفت تخبط عليه متتكررش تاني.

مراد: تمام حضرتك تامر ب ايه.

سيف بهدؤء: متزعلش يا مراد انا مضايق شويه.

مراد بإبتسامة: ولايهمك المهم هنروح الفرع التاني من الشركه النهارده.

سيف بجمود: تمام.

………………..

في شغل ليل.

ليل بتنضف المكتب.

سراج بخبث: بقولك ماتيجي تنضفي البيت.

ليل ببراءة: عندكم خدامه صح.

سراج بمكر: لا للاسف مش عندنا… وقام وقرب منها ومسك ايديها و عينها عليها بتفحص..

ليل بعدت: بعد اذنك.

سراج: طيب انتي حرة… وبص بخبث ليل خرجت تكمل شغالها…

… ……………

عند زياد وصحابه.

زياد بضحك: وايه الرهان المرة دي.

احدهم: هقولك الرهان علي مين.

زياد: قول.

احدهم بخبث: ويلي عليها الرهان هتبقي لينا ليلة كاملة.

زياد: موافق.

احدهم:******.

زيادة بصدمه: بتقول مين البنت 😳😳.

…………………………..

وصل سيف شركاته و وهو ماشي خبط في بنت.

ليل بغضب: مش تفتح.

سيف بغضب: هو مين يا بت انتي.

ليل بعصبيه: بت اما تبتك.

مراد بوشوشه: خلاص يا سيف ورانا اجتماع.

سيف بص ليها بتفحص وابتسم وهي مش فهمت معني الابتسامه.

ليل مشيت.

ليل قاعدة بتنضف في حد بيجي من وراها ويكتم بوقها بحاجه وياخدها.

ليل بتفتح : انا فين.

…..: نورتي.

ليل بصدمة وخوف: ا انت عايز اي.

….: هتعرفي دلوقتي عايز ايه وقرب منها و……..

ياتري مين خطف ليل.

ياتري اي يلي هيحصل مع ليل.

واي الرهان بتاع زياد.

سيف هيعمل اي مع ليل.

الجد مخبي عن سيف ايه وياترا هو عارف ولا لا.

بقلم / ميرا ابوالخير.

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية الملتزمة الصغيرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم سمر ابراهيم
  2. رواية تزوجتها كاملة بقلم مريم سمير
  3. رواية تزوجتها الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير
  4. رواية ملكي أنا الفصل الأول 1 بقلم ملك وائل
  5. رواية صعيدي ولكن عقيم الفصل الأول 1 بقلم سمسمة سيد
  6. رواية ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم ملك وائل
  7. رواية ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

التعليقات

اترك رد