التخطي إلى المحتوى

رواية روح صقر البارت الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد

في أحدا محلات تجهيز العرائس الفخمه ..

كانت تمشي روح ب جانب صقر باندهاش .

المدير ب ترحيب /اهلا وسهلا ي صقر بيه .

صقر بابتسامه /اهلا بيك ي ترا الحجات الي وسيط عليها جاهزه .

المدير/طبعا ي صقر بيه كله جاهز اتفضل سعادتك .

روح بهمس/صقر انت جايبنا اهنه ليه .

صقر بابتسامه ساحره/هتعرفي حالا ي قلبي .

المدير بجديه /اتفضل ي صقر بيه كل حاجه جاهزه .

روح بضيق /صقر ايه ده عاد فهمني .

صقر بابتسامه /ده جهاز احلي عروسه في الدنيا.

روح بدمع ووجع /اه ده علشان احنا فقراء ومش هنقدروا نجيبوا الجهاز الي يشرف عائله العزايزي مش كده .

صقر بضيق /أكده ي روح انتي برضك لسه بتفكري أكده انتي تشرفي اي حد ي روح .

روح بدموع وغضب /امال ليه بتعمل كده ي صقر ليه عا د احنا هنيجيب كل حاجه .

صقر بحده /وايه  الفرق بينا عاد انا هبقا جوزك ي روح .

روح بالم /أديك قولتها هتبقا جوزي انا اسفه ي صقر انا انا مش هقدر اخوهم وابوس يدك متكسرنيش اكتر من كده .

صقر ب عشق /معاش ولا كان الي يكسرك ي ست البنات تعدميني لو مختيهم.

روح بدموع ولهفه /بعد الشر عليك ي غالي انشاء الله الي يكرهك بس برضك مش هقدر ي صقر مش هقدر واصل ولا امي هتوافق .

صقر بابتسامه /خلاص عاد إلي تشوفيه بس خلاص انا دفعت تمنهم وجيباهم ليكي وانتي براحتك .

ليعلن هاتف صقر عن رساله ليضغط علي يده بغضب شديد فكان موقع علي الانترنت ينشر صور ندا وقاسم وانحراف ابنه عائله العزايزي ..

روح بقلق/مالك ي صقر فيه ايه عاد .

صقر بتفكير /مفيش ي روح يلا علشان نروح المدرسه علشان متتاخريش يلا .

في جامعه ندا …

كانت تجلس ندا وهي تتابع باهتمام أحدا محضارتها ليقاطعها قاسم بابتسامه هادئه.

قاسم /كويس اوي انك اتجوزتي كل حاجه وقدتي تتخطي الي حصل .

ندا بغضب /اظن كفايه أكده ي دكتور قاسم وكفايه اوي الي حوصلي من تحت راسك .

قاسم بصدمه/انا السبب ازي .

ندا بحده /نعم هي شاهنده عملت كده ليه مش علشان افتكرت أن فيه حاجه بيناتنا ارجوك ابعد عني وكفايه انها جات علي كده سلامو عليكم .

قاسم بتصميم /عندك حق ي ندا كفايه ل حد كده لازم اعمل الي كان مفروض ي تعمل من زمان ..

في غرفه رحمه ..

هبه ببراءة /الف سلامه عليكي ي رحمه. 

رحمه بحنان /الله يسلمك ي حبيبتي فوقي كده بقا علشان نذاكروا عندينا امتحانات وهم تقيل ..

هبه بصدمه /واه عاد هو انا في مدرسه زيكم .

رحمه بحنان والم /ايوه ي نور عيني وهنذاكروا وننجحوا سواء انشاء الله احنا وروح .

هبه بابتسامه /انشاء الله ي رحمه ربنا يخليكم ليا .

رحمه بغمزه /ويخليلك جاسر .

هبه باحراج /واه عاد جاسر ده دكتوري الي بيعالجني واول ماخف همشي ده عطف ي رحمه مش الي في بالك .

رحمه بغيظ /نعم ي روح امك كل ده وتقوليلي عطف ده الواد واقع علي بوزه اه منك انتي وروح هتاخدوا اخواتي الحيله ..

هبه بضحكه ساحره /ههههههههه.

في مدرسه روح …

كانت تجلس وهي تتدون بعض الاسئله الهامه ل هبه ورحمه ..

طارق /كيفك ي روح .

روح بحده /زينه جوي .

طارق باستفزاز /ايه ده ده بجد انك اتخطبتي .

روح بغرور واستفزاز /ايوه اتخطبت ل زينه الرجاله كلهم صقر العزايزي ..

طارق /وقعتي واقفه ي بنت الخياطه .

روح بغضب /احترم نفسك عاد بنت الخياطه دي ب رقبتك  واضح أن القلم الي خاته مني قبل كده محوقش فيك خبر يلمك .

طارق بحده /طيب ي روح اصبري عليا وديني لاخليكي تندمي ..

في شركه صقر …

في مكتب صقر ..

شاكر ب قلق /مالك ي صقر من ساعه مجيت وانت شكلك مش زين .

صقر بقلق/مفيش ي شاكر عندي مشوار مهم جوي شوفلي الزفت ده اتاخر ليه عاد .

صباح بغيظ /طبعا مانتوا سيبانها تكيه لاي حد يجي وقت ماهو عاوز .

شاكر بغضب /اكتمي ي بت .

حاتم بزفر /سلاموا عليكم .

الجميع /عليكم السلام .

حاتم /اسف علي التأخير .

صباح بغيظ /ماهي التكيه مفتوحه في أي وقت .

صقر باستعجال/حاتم ي ريت تشوف ايه المطلوب لاني لازما امشي بسرعه .

حاتم بتنهيده /انا جهزت كل حاجه كل الملابس اتصممت علي ايد مصممين عالميين وزي ماتفاقنا سوزي اختي هي الي هتبقى الموديل. 

صباح بهمس/ي زين ماخترت دي عنيها قويه ومبتكسفش واصل .

صقر بخبث/بس للاسف ي حاتم بيه مراتي متلبسيش المسخره دي واصل .

صباح بغيظ /نعم ي اخويا هو مفيش حرمه هتعدي من تحت يدك ولا ايه انا هلاحق علي مين ولا مين.

شاكر بتحزير/ي بت عيب كده اتحشمي عاد واسكتي .

حاتم بمكر/انت بتقول ايه ي صقر بيه مراتك ازي مش فاهم .

شاكر بخبث/اصل بصراحه ي حاتم بيه الكل عندينا حبوا سوزي وانت اكيد مش هتلاقي احسن من صقر.

حاتم /بس صقر المفروض أنه هيتجوز روح والي اعرفه انه بيحبها جوي .

صقر بخبث /بس بصراحه حاسيت اني اتسرعت بس سوزي حاسس ان هي الي هتليق ب صقر العزايزي اكتر .

حاتم بخبث/والله ي صقر بيه انا معنديش مانع اهو يقرب المسافات بنا بس لازما موافقتها.

صباح بغيظ /هو فيه ايه عاد هو العجل لما بيقع بتكتر حريمه ولا ايه.

صقر بغضب /هو مين العجل ده ي بت ي ام لسان عايز قصه .

حاتم بابتسامه/كده يبقا انا انشاء الله هشوف موديل للعرض ده .

صابرين السكرتيره /لو سمحت ي صقر بيه في حد عاوز سعادتك .

صقر بضيق /ي ترا مين خليه يدخل .

قاسم بابتسامه /مساء الخير ي صقر بيه .

طبعا صقر عرفه بس فضل يسكت لما يعرف الموضوع .

صقر /اهلا وسهلا اتفضل .

قاسم بإحراج/معلش كنت عايز حضرتك في موضوع شخصي علي انفراد .

حاتم/طيب ي صقر هستاذن انا .

صقر /اتفضل معايا علي المكتب التاني .

صفاء بغيظ وهي تتمسك شاكر /بقولك ايه عاد الفيلم الهندي الي بتعمله انت وابن عمك ده مش داخل دماغي واصل .

شاكر بغيظ وهو يدفع يدها /ي ساتر هقولك ده انتي حقنه .

صفاء بغيظ /ارغي ..

في امريكا ….

كانت تقوم الفتاه من جانبه بعد فعلوا ماحرمه الله لترتدي ملابسها وترحل أما هو فكان يلعن ذاته فقد أصبح اوقح ما يكون لتبتسم نيفين وهي تندفع المال جانبه .

/امسك الفيديو ده كان عالمي خود نصيبك.

علاء بقرف من نفسه /انا مش عايز حاجه واصل غير انكم تسيبوني آرجع بلدي .

نيفين بضحك /هههههههه كان علي عيني بس خلاص مبقاش ينفع .

علاء بغضب /ي عني ايه عاد عايزين مني ايه وتسبوني امشي من هنه .

نيفين /الجواب ده مش عندي عند البروف وهو هيوصل بعد يومين تقدر تتكلم معاه سلام .

في منزل عثمان …

بدريه بفخر /أكده بنتي الي ربيتها صوح .

روح بابتسامه /تسلمي ي أما أنا هروح بقا اسال علي رحمه وهبه .

بدريه /طب خالي بالك من نفسك ي ضنايا .

جابر /العوافي ي جماعه .

روح بابتسامه /اهلين ي عم جابر ي راجل ي طيب.

عم جابر بابتسامه /اهلين ي ست البنات كيفك انا كنت رايح اكري انفار قولت اشقر عليكم .

بدريه /تسلم ي جابر .

روح بانتباه/عم جابر انت قولت انك هتكري انفار للارض صوح.

جابر /ايوه ي روح.

روح /طب انا عايزه اروح اشتغل معاهم بالاجره.

جابر بصدمه /كلام ايه الي بتقويله ده ي روح كيف ي عني مرات صقر العزايزي تشتغل بالاجره ده كلام .

روح بتصميم /انا لسه مبقتش مرات صقر العزايزي ي عمي وبعدين انا عايزه مصاريف ارجوك ي عمي جابر توافق وتعرف وتقولي الميعاد .

جابر باستسلام /حاضر ي ضنايا فوتكم بالعافيه .

روح بابتسامه /يعافيك ي عمي سلام ي اما.

بدريه ب فخر /سلام ي ضنايا .

في قصر العزايزي …

سوزي بالم /اه خلاص مش قادره خالص تعبت .

خديجه /لا ي سوزي انتي عايزه شغل اكتر من كده ده اناةمسموش شغل ده خلاص روحي ارتاحي النهارده .

سوزي بالم /اه عايزه اخد شور ده انا عفنت .

خديجه بعدم فهم /بتقويلي ايه عايزه ايه عاد .

سوزي بياس / قصدي استحما.

خديجه /اه تسبحي ي عني طيب ي الحمام اهو بت ي هنيه ي بت.

هنيه وهي تتصنع الالم /نعم ي ست الناس .

خديجه /اسمعي ي بت شوفي الحمام جاهز ولا لا .

هنيه بخبث/اه ي ست الناس بس المياه قطعه .

سوزي بصدمه /ي عني ايه .

خديجه /متشغليش بالك ي بتي ده بيحصل كتير فيه مياه من الترنبه مياه متلجه بس عجب .

سوزي بقرف /ايه طب هي فين المياه دي .

خديجه /بره ي بتي خودي الجردل واطلعي امليه من بره .

في الخارج ..

كانت تقف سوزي بضيق شديد وهي تحرك يد الترنبه لجلب المياه وهي تعطي ضهرها بالباب لتبتسم صباح بخبث للتدفعها في الحوض الملئ بالمياه المتسخه .

سوزي بصراخ /اه الحقوني الحقوني ..

صباح بضحك /هههههههه ولسه ي بت المركوب .

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية انتقام وعشق الفصل الخامس عشر 15 - بقلم اميرة محمود
  2. رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل الخامس 5 بقلم هاجر عبدالحليم
  3. رواية حبك نار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء الكاشف
  4. رواية غرام قلبي الفصل الأول 1 بقلم نبض القلب
  5. رواية غرام قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نبض القلب
  6. رواية غرام قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نبض القلب
  7. رواية غرام قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نبض القلب

التعليقات

اترك رد