التخطي إلى المحتوى

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه

صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص

صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه

عملت كده وعروستك جايه بالليل

صهيب بصدمه …..عملت اي

اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل

صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني

وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص

صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب

يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو

ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك

ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت

روز بضحك……. هبله .

قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي

روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم

لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما

روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان

ملك بمرح ……. احضنوني معاكو

قعدوا يضحكوا عليها

في مكان تاني

عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح

ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي

لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله

عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله

-ودي المعلومات يباشا

اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز

عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )

دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار

الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه

شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم

بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس

بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا

بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما

الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه

صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني

روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو

الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي

الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه

_حاضر

ومشت مع الجد

طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا

الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك

_ايوه جدا جدا

الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر

_طب يالا بسرعه بسرعه يالا

دخلوا

الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك

عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين

تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب

بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي

طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي

بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود

الجد ها عجبك

ايوه حلو

اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل

حاضر

يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا

جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .

روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي

الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي

روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس

الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه

روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما

وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan

عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا

قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.

لفت وبصتله

صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية سيليا والشيطان الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رولا هاني
  2. رواية سيليا والشيطان الفصل الثاني عشر 12 - بقلم رولا هاني
  3. رواية سيليا والشيطان الفصل الرابع عشر 14 - بقلم رولا هاني
  4. رواية سيليا والشيطان الفصل الثالث عشر 13 - بقلم رولا هاني
  5. رواية سيليا والشيطان الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رولا هاني
  6. رواية سيليا والشيطان الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم رولا هاني
  7. رواية أحببت ابنة عمي الفصل السابع عشر 17 بقلم زهرة العمر

التعليقات

اترك رد