التخطي إلى المحتوى

 رواية صفقة زواج الفصل السادس والأخير – بقلم سارة عبدالباري

 رواية صفقة زواج الفصل السادس

 . وقفنا البارت إللى فات لما آدهم خطف منه.

. عند احمد فى الشركة.

. معتز مالك يا احمد.

. أحمد بخوف وتوتر مش عارف منه مش بترد قلقان عليها جدا.

. معتز. هى خلصت شغل.

. أحمد اه خلصت قولتلها تروح هى وانا لسه عندى شغل فى الشركة.

. معتز. تلقيها نايمه ومش سامعة الموبايل.

. أحمد. لا انا قلقان عليها انا هروح لازم اطمن عليها.

. معتز طيب ابقى طمنى.

. عند منه بدأت تفوق. انا فين.

. أدهم. اهلا وسهلا اخت أحمد باشا.

. منه انت مين وانا اى اللى جابنى هنا.

أدهم. انا أدهم شريك احمد اخوكى. بس الأستاذ خالف شروط العقد وانا بقى خاطفك علشان اربيه على اللى عملة معايا.

. منه ببكاء وانا اى ذنبى انا عايزة امشي من هنا ارجوك وبدأت تبكى.

. أدهم مش عايز اسمع صوتك مفهوم ولالا.

. منه بخوف مفهوم مفهوم.

. عند احمد قلب الشقة على منه وملقيهاش كان هيتجنن عليها.

. تليفون احمد رن.

. أحمد ايوه يا معتز. مش لاقى منه انا هتجنن.

. معتز أهدى يا احمد انا بكلمك علشان كدا.

. أحمد فى اى يا معتز انا اعصابى مش مستحملة اصلا.

. معتز. أنا دورت فى كاميرات المراقبة بتاعت الشركة فى ميعاد خروج منه من الشركه فى عربيه جات وخطفتها.

. أحمد بصدمه انت بتقول اى انا جاى.

. أحمد انا عايز اعرف مكان العربيه دى حالا.

. معتز تمام خمس دقايق وهيكون عندك.

. معتز. موجوده في فيلا الساحل بتاعت ادهم.

. معتز احمد انت رايح فين.

. أحمد اوعى يا معتز دى منه ومش هسمح للحيوان ده ياذيها.

معتز طيب نبلغ البوليس. أدهم ورجالتة اكيد معاهم سلاح وده فى خطر على حياتك.

. أدهم انا مش هستنى. انا هروح وانت بلغ البوليس وحصلنى.

. أحمد وصل للمكان اللي في منه. ضرب الحراس إللى على البوابة ولاحظ أوضة فى الجنينة. كسر باب الأوضة وفجأه لقى منه في الأرض كان وجها اصفر من الخوف وجسمها همدان.

. أحمد منه منه ردى عليا.

. منه بدأت تفوق احمد وحضنته وفضلت تبكى شوفت جرالى اى مين دول وعايزين منك ايه انا كنت هموت.

. أحمد بعيد الشر عليكى متقوليش كدا يالة نخرج الأول وهحكيلك على كل حاجة.

. أدهم تخرج فين بالسهوله دى.

احمد بتخطف اختى يا أدهم.

. أدهم. ايوه خطفتها ومش بس كدا هقتلها وقدامك.

. منه بدأت تترعش من الخوف ومسكت فى أحمد.

. أحمد متخفيش طول مانا موجود.

. أدهم. رفع السلاح وصوبه تجاه منه ولسه هيضرب.

. أحمد هى مليهاش دعوة دة حساب بينى وبينك.

.أدهم اى خايف عليها وفجأه احمد ضرب أدهم وقع منه المسدس. وفضل يضرب فيه.

منه كانت خايفة حاسب يا احمد. وفجأة أدهم شد منه وصوب نحيتها المسدس.

احمد بخوف أدهم أرجوك منه مليهاش دخل أرجوك بلاش تأذيها.

. وفجأه أدهم ضرب نار على منه.

. أحمد منه لا لا منه لا لا منه ردى عليا.

. منه انا أنا كويسه يا احمد متخفش هروح عند ماما أصلها وحشتنى اوى.

. أحمد ببكاء لا لا ارجوكى متقوليش كدا كلهم سابوني بلاش تسبينى.

. المكان كله اتملى بالظباط وقبضو على أدهم…

. فى المستشفى.

احمد. طمنى يا دكتور أرجوك.

. الدكتور. الحمد لله تعدت مرحلة الخطر الرصاصة كانت بعيده عن القلب.

. أحمد طيب اقدر اشوفها.

. الدكتور اه بس خمس دقايق علشان ترتاح.

احمد دخل لقى منه نايمه كانت زى الملاك.

. أحمد مسك ايد منه وبدأ يتكلم انا اسف كل إللى حصلك كان بسببي المفروض كنت احميكى واعوضك عن حنان الأم والأب إللى فقدتيه بس انا غبي كنت هضيعك منى يا ريتنى كنت بدالك.

. منه بعيد الشر عليك متقولش كده تانى.

. أحمد منه انتى فوقتى انتى كويسه

. منه اه انا كويسه..

. أحمد سامحينى يا منه انا السبب فى كل ده.

. منه مسمحاك يا احمد وانت مش السبب الظروف هى اللى حكمت علينا.

. أحمد منه تتجوزيني.

منه اى بتقول ايه

. أحمد تتجوزيني.

. منه. بس احنا اخوات.

. أحمد لا احنا مش اخوات لا من آلام ولا الاب. قولتى اى.

. منه بفرحة موافقة.

. أحمد. حضن منه وقالها يالة قومى علشان اعملك أجمل فرح فى الدنيا.

. بعد مرور شهر.

. غادة بسم الله ماشاء الله يا منه زى القمر.

. منه بجد يا غاده الفستان حلو.

. أحمد تحفة يا حبيبتى.

. منه احمد انت جيت.

. أحمد اه جيت اى القمر دة.

. منه احمد.

. أحمد عيون أحمد.

. منه بس علشان بتكسفنى.

. أحمد. منه بحبك.

منه بفرحة وانا كمان بحبك.

. أحمد شال منه وفضل يلف بيها وكانو طايرين من الفرحة.

. منه كان نفسي ماما وبابا يكونو موجودين معانا.

.احمد يا حبيبتى انتى امى وابويا وكل دنيتى واوعدك ان هعوضك عن كل حاجة.

. بعد مرور خمس سنوات.
احمد ومنه بقى عندهم مى ومازن.

وبكدا خلصت حكايه منه واحمد يارب تكون عجبتكم.

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية صفقة زواج” اضغط على اسم الرواية

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم ضحى خالد
  2. رواية ربما قدر الفصل الثالث 3 بقلم مريم وليد
  3. رواية ربما قدر الفصل الثانى 2 بقلم مريم وليد
  4. رواية ربما قدر الفصل الأول 1 بقلم مريم وليد
  5. رواية تصادم في الحب الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد
  6. رواية عشقي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم سلمى وليد
  7. رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة الزهراء

التعليقات

اترك رد