التخطي إلى المحتوى

 رواية عشقت الشمس الفصل السابع والأخير – بقلم سارة عبدالباري

 رواية عشقت الشمس الفصل السابع

 
وقفنا البارت إللى فات لما شمس فتحت الباب.
مين مدحت.

مدحت ازيك يابنت عمى اى مفاجأه مش اكداه.

شمس بخوف اه اتفضل…

مدحت امال فين مرات عمى عاد.

شمس ربنا يرحمها.

مدحت اى بتقولى اى كيف حصل كدا..

شمس قضاء الله وقدره. عملت العمليه وتوفت.

مدحت ربنا يرحمها جهزى حالك علشان هترجعى معايا الصعيد.

شمس بارتباك ودراستى انا مش هسيب اسكندريه.

مدحت لا هتهملى كل شي وتنزلى معايا على الصعيد.عشان فرحنا يا عروسه.

شمس بصدمه فرحنا.

مدحت ايوه فرحنا انا وانتى هنتجوز.

شمس مينفعش.

مدحت واى إللى مش هينفعه عاد.

شمس علشان انا متجوزة.

مدحت ضرب شمس بالقلم انتى بتقولى اى متجوزة كيف انطقى.

شمس مسكت خدها وفضلت تبكى انت أزاى تمد ايدك عليا انت مجنون.

مدحت انتى لسه مشوفتيش الجنان إللى على اصولة.

شمس جريت على الاوضه وقفلت الباب.

مدحت فضل يخبط افتحى الباب لحسن اكسره.

شمس كانت مرعوبه ومسكت الموبايل واتصلت باحمد.

أحمد ايوه ياشمس.

شمس الحقنى ياأحمد مدحت ابن عمى هنا وعايز يا خدنى بالعافيه انا خايفه تعالى خدنى بسرعة.

أحمد بخوف على شمس متخفيش ياشمس انا جاي حالا.

شمس بسرعة ياأحمد انا خايفه.

###########
مدحت فضل يخبط على الباب افتحى ياشمس.

شمس بخوف قلتلك مش فاتحه.

مدحت كسر الباب.ومسك شمس من شعرها انا هوريكى.

شمس سبنى يا حيوان.

مدحت انا هوريكى الحيوان هيعمل فيكى اى وبدأ يضرب فيها الحد ما اغمى عليها مدحت شالها وحطها فى العربيه وراح بيها على الصعيد.

#######
أحمد وصل شقه شمس.

أحمد شمس شمس انتى فين.

أحمد لقي الشقه متبهدله ولقى الباب مكسور وقتها عرف ان مدحت اخذ شمس.

أحمد ياابن ال…… والله لوريك

أحمد اتصل باسر.

اسر خير ياأحمد انت كويس.

أحمد ابن عم شمس خدها الصعيد.

اسر انت بتقول اى.

أحمد إللى سمعته يااسر انا نازل الصعيد لازم اجيب مراتى.

اسر اعقل ياأحمد ده هيقتلك…

أحمد انا مايهمنيش غير شمس المهم انا عايزك تروح الفيلا وتقعد مع مريم علشان هى لوحدها…..

اسر حاضر متقلقش.

####

مدحت وصل الصعيد.

الجد اى ده ياولد بنت عمك جرالها اى شايلها لى اكدا.

مدحت نزل شمس وحطها على الكرسي الهانم اتجوزت من ورانا.

الجد انت بتقول اى ومرت عمك فين.

مدحت مرات عمى تعيش انت يابوي…

الجد لاحولا ولا قوة الا بالله.

شمس بدأت تفوق انا فين.

مدحت انتى فى الصعيد يابنت عمى.

الجد بتخرجى عن طوعنا يا فاجرة وضربها بالقلم.

شمس انا معملتش حاجه غلط انا تجوزت على سنه الله ورسوله….

الجد عملتى زيها ومصيرك هيبقي زى مصيرها.

أحمد اى هتقتلها زى مرفت وجوزها.

الجد انت مين

شمس احمد.

أحمد انا احمد أبن مرفت فاكرها يا حج.

#########

فى فيلا الأنصارى.

مريم خبطت على اوضه احمد. بس محدش رد.

مريم ابيه احمد انت هنا دخلت الأوضة ملقيتش حد.اتصلت بأحمد بس محدش رد عليها.

مريم بخوف ياترى انت فين باابيه وازاى تسبنى لوحدى كدا.

اسر فى الوقت ده وصل الفيلا مكانش فى حد غير الحرس الخدم كانو واخدين اجازة فى اليوم ده.

مريم يارب انا بخاف من القعده لوحدى.

فجأه سمعت صوت حاجه بتتكسر…

مريم بدأت تبكى برعب باابيه احمد انت فين.

اسر فى الوقت ده دخل باب الفيلا لقي مريم كانت واقفه وبتبكى.

مريم لما شافت أسر جريت عليه حضنته وفضلت تبكى.

أسر. مريم أهدى متخفيش انا هنا.

مريم ببكاء ابيه احمد مشي وسابنى لوحدى.

اسر متخفيش هو كلمنى معاه مشوار مهم راحو وطلب منى اجى اقعد معاكى

مريم بجد طيب هو راح فين.

اسر راح الصعيد

مريم بصدمه إيه انت بتقول اى..

اسر أهل مريم رجعوها الصعيد وهو راح علشان يجيبها.

مريم أنا خايفه عليه ارجوك يا اسر رجعلى احمد.

اسر متخفيش ياحبيبتى ان شاء الله هيرجع.

مريم بكسىوف حبيبتك.

اسر اه حبيبتى انا بحبك يامريم بحبك من زمان قوى.

مريم وانا كمان بحبك يااسر.

اسر بفرحه بجد.

مريم هزت رأسها اه بجد.

اسر شال مريم وفضل يلف بيها.

مريم نزلنى يا مجنون.

اسر مجنون بيكى يا مريم.

#########
الجد بصدمه ابن مرفت.

أحمد اه مرفت إللى حرمتها من جوزها مرفت إللى ماتت بحسرتها بسببك.

الجد كفياك ياولد.

مدحت اقتله يابوي اقتله.

الجد اسكت يا مدحت انت مش فاهم حاجه يا ولدي.

مدحت لاانا فاهم كل حاجه وشمس ليا انا وبس وانا اللى هقتله.

مدحت طلع السلاح وضرب نار على أحمد بس شمس اخدت الرصاصه مكانه.

أحمد شمس شمس لي عملتى كدا يا حبيبتى حرام عليكي لى انتى متستهليش إللى بيحصلك ده شمس متسبنيش ارجوكى.

شمس انا بحبك ياأحمد انا….

أحمد شمس شمس لا لا ارجوكى ردى عليا.

#########
فى مستشفي الأنصارى.

مريم كانت منهارة من العياط.

أسر أهدى يا مريم ان شاء الله هتبقى كويسه.

مريم خايفه عليها اوى يااسر شمس متستهلش إللى بيحصلها ده.

اسر نصيبها يا حبيبتى.

أحمد خرج من أوضة العمليات.

اسر خير ياأحمد.

أحمد الحمد لله العمليه طلعت الرصاصه. وهى بخير.

مريم الحمد لله…

بعد مرور خمس ساعات.

شمس بدأت تفوق.

أحمد شمس حبيبتى ردى عليا.

شمس احمد انت كويس.

أحمد انا بخير يا حبيبتى الف سلامه عليكى لى عملتى كدا ياشمس لى اخدتى الرصاصه مكانى.

شمس انا افديك بعمري ياأحمد. امى زمان لما اخدت الرصاصه مكان مامتك كانت بتفديها بروحها علشان كانت بتحبها ده نفس شعورى لما مدحت رفع السلاح عليك كنت عايزة افديك بروحى.

أحمد مش عارف اقولك اى انتى أعظم انسانه انا شوفتها في حياتي. مدحت وجدك اتقبض عليهم.

شمس اهم حاجه انك بخير.

أحمد انا بخير يلا قومى علشان فرحنا.

شمس فرح اى انت ناسي اننا متجوزين.

أحمد لامش ناسي بس انتى من حقك بتعملك فرح زى اى عروسه.

اسر آه يلا علشان هما فرحين مش فرح.

أحمد قصدك اى.

اسر انا طالب ايد مريم.

أحمد انا معنديش مشكلة بس اخذ رأيها الأول

مريم ماهو.

اسر اهو قلتلك ماهو تبقي موافقه.

الكل ضحك على مريم.

أحمد خلاص ياعم مبروك بس خلى بالك منها دى اغلى حاجه عندى.

اسر متخفش فى عيونى.

بعد مرور خمس سنوات.

شمس واحمد جابو توأم مرفت وهناء.

ومريم وأسر جابو نور وملك.

كدا البارت الاخير انتهى أتمنى تكون الروايه عجبتكم مستنيه رايكم. استنونى فى روايه جديده ❤️

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية ” رواية عشقت الشمس” اضغط على اسم الرواية

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم ضحى خالد
  2. رواية ربما قدر الفصل الثالث 3 بقلم مريم وليد
  3. رواية ربما قدر الفصل الثانى 2 بقلم مريم وليد
  4. رواية ربما قدر الفصل الأول 1 بقلم مريم وليد
  5. رواية تصادم في الحب الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد
  6. رواية عشقي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم سلمى وليد
  7. رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة الزهراء

التعليقات

اترك رد