التخطي إلى المحتوى

     رواية القدر والسند الفصل الثالث عشر بقلم رودي محمد

مليكه بصدمه.. 😯وانت كمان 🙃

عمر:… ضحك هاااهاااا اقفلي بؤقك ده واقفي عدل الناس بتتفرج علينا

مليكه:…. رجعت لوعيها معلش ي عمر بقالي كتير مش شوفتك بس مالك نضفت واحلويت كده

عمر.:.. استغفر الله العظيم وانت لسه لسانك زي م هو عسل 😁

مليكه:…. هااهااا عمري م اتغير تعالي ده انت واحشني اوي

…….. ………

قعدو ف كافيه

عمر:.. احكيلي ي ستي اخبارك ف كل السنين دي

مليكه: مفيش اتجوزت وهطلق

عمر.:. بغضب عرفت بس انتي شايفه انك صح كده ده حب عمرك ولا بتتخلي بسهوله

مليكه.:. بملل اووووف ي عمر احكيلي انت اي اخبارك

عمر.:. مليكه انتي تعرفي انا هنا ليه؟

مليكه:… لي ي عمر

عمر.: انا هنا عشا … رن فونه ده بابا الو اي ي قبطان اناا مع مليكه حاضر هانيجي

عمر.:.. يلا ي مليكه نمشي

…… …… ……

ف القسم

وبالتحديد ف الزنزانه مالك قاعد وسط مجرمين وحراميه مالك…….. وهو بيكلم روحه

ياااااه ي مليكه تتخلي عني بالسهوله دي اللي انا فيه بسببك

فلاش بااااك…………..

مدحت:… مالك عرفت ان علي الدمنهوري مات مقتول والقضيه ضد مجهول

مالك..:. عارف ومش هسيب حق مليكه لازم ارجع حقها

مدحت.:. بس انت كده بتخاطر بحياتك ومستقبلك

مالك..: مش عندي اغلي منها اخاطر عشانه

مالك: ياااااه ي مليكه دلوقتي عايزه تتخلي عني بس مش هسيبك مهما حصل

مليكه.:..الو ي حسام عايزاك ف حاجه كده تمام نتقابل برا

ف بيت عمار……

عمار: فهمت ي عمر هتعمل اي

عمر:… ي بابا مليكه طول عمرها زي اختي مش هقدر

عمار:… بطل غباوه ي ولد عايز اي اكتر من كده امها رمتها ف حضن اللي قتل ابوها دي لحمنا ي بني بردو وانتي اولي بيها

عمر:… بتنهيده ي بابا انا اقدر احميها بكل الطرق الا الطريقه دي

عمار.:.. يواد بطل غباوه بقي وبعدين ده اخر كلام عندي ي عمر فاهم

وسابه ومشي……..

عمر.:. ربنا يسامحك ي بابا ع اللي بتعمله فينا

ف قسم الشرطه……….

المحامي:…. ده ي باشا يثبت ان الفيديو متفبرك

الضابط.:. بس فيه سلاح

المحامي..: دي رخصه السلاح ي فندم

الضابط: تمام احنا هنفرج عنه اتفضل حضرتك عشان تخلص الاجرأءت

مالك:… خرج وكان حسام مستنيه

مالك بيدور ع مليكه ف كل ركن بعنيه

حسام:… مجتش

مالك:… كنت عارف. انا عايز اعرف مين بيعمل كده واي مصلحته من كده انا تعبت من يوم م قررت اعرف الحقيقه وانا كل يوم ف مصيبه زهقت ي حسام تعبت خلاص

حسام:.. اهدي ي صاحبي هنعرف كل حاجه متقلقش

ف مكان ما……

مجهول واحد.:. يعني اي خرج

مجهول اتنين:…. عرفوا ان الفيديو متفبرك ي باشا

مجهول واحد:…. لازم يطلق ف اقرب وقت ممكن تمام

مجهول اتنين:…. هنشوفله مصيبه تانيه ي باشا لو تديني الاذن اقتله ونخلص منه للابد

مجهول واحد… تمام خلص

مجهول اتنين:….. تمام هتسمع احلي خبر ف اقرب وقت

مالك:…. رح لميكله البيت

سعاد:… حمدلله ع السلامه يابني

مالك:.. انت مصدقاني صح

سعاد:…. يابني انت تربيتي اذاي مش اصدقك

مليكه:… خرجت من الاوضه.. انت اي جابك هنا

مالك جاي اشوفك.

مليكه:.. مش عايزه اشوفك لو سمحت مع السلامه

سعاد:… بت اتلمي ي بت

مليكه:… ماشي ي ماما بعد اذنك

ودخلت الاوضه ورزعت الباب

سعاد:…بصت لمالك بحزن معلش ي ابني هي مش فاهمه حاجه

مالك:… وعيونه ع الاوضه يمكن تخرج تاني ولا يهمك ي خالتو بعد اذنك نزل وكل حزن الدنيا ف قلبه

قعد ع النيل وبكل حزن وجعتي قلبي بس انا استاهل ياما وجعت قلبك

….

الين…. مال قلبك

مالك.. بيوجعني اوي ي الين حاسس اني بموت

الين… تعالي نروح لدكتور وانا هروح معاك متخفش لو اداك حقنه انا هبقي جمبك

مالك:.. بابتسامه باهتت بتخفي الم وجرح كبير ياريت ي الين وجع قلبي يختفي بحقنه

الين.:.. طب بيختفي بايه

مالك..:.. بوجودها جمبي هي وبس

الين:… طب تعالي معايا

مالك: ع فين

الين:… ع مكان انا بحب اروحوه اوي بفرح لما بكون هناك وانت اكيد هتفرح اوي حاسه بكده

مالك..:. ماشي ي ست الين اما نشوف فين المكان ده

ركبو العربيه ومشي

وفجأه تظهر عربيه قدامه ويحاول يتفداهاا بس مش هيقدر ويخبط ف العربيه

الناس اتجمعت

ماااااااات……..

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم ضحى خالد
  2. رواية ربما قدر الفصل الثالث 3 بقلم مريم وليد
  3. رواية ربما قدر الفصل الثانى 2 بقلم مريم وليد
  4. رواية ربما قدر الفصل الأول 1 بقلم مريم وليد
  5. رواية تصادم في الحب الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد
  6. رواية عشقي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم سلمى وليد
  7. رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة الزهراء

التعليقات

اترك رد