التخطي إلى المحتوى

في قصر العزايزي ❤️.

في المطبخ .

هبه وهي تلطم علي خديها بدموع  /ي مررراي ايه الي بتقوليه ي ساره كيف ده حوصل انطقي ي بت .

ساره بدموع ورجاء /ابوس يدك ي أما ابوس يدك مش وقته الحديد ده لحد باس م عريس بسنت وأبوه يمشي مش عايزين فضايح ابوس يدك .

جاسر بقلق /مالك ي هبه بتبكي ليه فيه ايه عاد ..

نيره بارتباك /ها مفيش ي عمي جاسر انت عارف أن خالتي هبه كده لسه قلبها وجعها من ساعه موضوع ريان مفيش حاجه واصل .

جاسر بشك وقلق /مالك ي حبيبتي فيكي ايه .

لتشاور إليها ساره بدموع ورجاء الا تخبره الان .

هبه بحزن والم /مفيش ي جاسر انا بس افتكرت الي حصل ل ريان ودموعي نزلت كده مفيش حاجه ي حبيبي .

جاسر بشك /متاكده انك زينه ي هبه .

هبه بابتسامه مصتنعه/كويسه جوي روح انت علشان الضيوف .

جاسر بعدم اقتناع /ماشي .

هبه بدموع وغضب /يمشوا الضيوف ونقعدو كلنا قصاد بعضينا وتعرفوا ده كله حصل كيف خلصوا واكل الضيوف بسرعه .

ساره ب تعب وغثيان/نيره معلش حمري انتي اللحمه علشان مش طيقا ريحتها.

نيره بشك /ساره انتي حامل ولا ايه .

ساره بارتباك /ها لا طبعا مش حامل معدتتي تعبانه شويه كده اعملي بس الي قولتلك عليه .

نيره بعدم اقتناع /حاضر ي ساره.

في الاعلي ..

في غرفه بسنت .

بسنت بضيق /ها كده عجبك ي أما .

رحمه باستفزاز /يخليك ليا يا صقر ي اخوي ايوه كده شكلك بنت ناس مش شبه عروسه المولد يلا ي اختي نندلوا خلينا نخلصوا من اليوم ده .

في غرفه صقر وروح ..

كانت تستعد روح للنزول الي الاسفل ليقاطعها طرقات الباب لتاذن للطارق بالدخول .

روح باستغراب /سيف .

سيف بابتسامه /ايوه ي مرات خالي بصراحه استغلت اني خالي صقر مشغول مع عريس بسنت وجيتلك لاني عايز اتحدد معاكي في موضوع .

روح بضيق /الي انت عايزه هيحصل ي سيف مانت ماسكنا من ايدينا الي بتوجعنا .

سيف بابتسامه /ده انا اقطعها ي مرات خالي قبل ماتستقوا عليكم ايمي حكاتلي علي ظنك فينا وانك مش مصدقاها واصل .

روح بحده /من حقي اني افكر أكده دي بنتي انا واثقه فيها بس الي حوصل ميخلنيش اقول غير كده .

سيف بابتسامه وهو يحمل المصحف بيده /قسما بالله ي مرات خالي وكتاب ربنا الي في ايديا أن بنتك اشرف من الشرف واني والله مالمستها ولا عمر ده هيحصل الا لما تكون في بيتي وحلاللي دي روحي ي مرات خالي النفس الي بيطلع مني .

روح بابتسامه وسعاده /انا كنت متاكده بس انت كده رايحه قلبي ربنا يسعدكم ي ولدي ويهنيكم .

سيف بابتسامه وهو يقبل يدها/ويخليكي لينا يةروح الصعيد كلها.

صقر بغيظ وغيره /طب سيب يدها بدل ماقطعهالك ي روح امك .

سيف برعب /خالي خالي صقر دي هي الخير والبركه انا نازل تحت فوتكم بعافيه.

ليسرع سيف قبل أن يقع في يد الصقر .

روح بضحك /هههه حرام عليك ي صقر رعبت الواد .

صقر بتملك وعشق/علشان يحرم ميقربش من حاجه ملك الصقر وخصوصا لو كانت روح الصقر .

روح ب حزن /روح الصقر موجوعه اوي ي صقر قلبي مش عيزاه ي غضب علي بدر .

صقر بضيق ووجع /لاول مره احس اني عاجز ي روح ومش عارف اعمل حاجه واصل .

روح بحنان /بعد الشر عليك من العجز ي مالك قلبي كل حاجه هتتحل ولو متحلتش يبقا خلاص نصيب وقدر واحنا مش هنقدروا نمنعوا القدر .

صقر ب حزن /ربنا يسترها .

في الاسفل ..

شاكر ب تفكير /والله مش عارف انتي ايه رايك ي رحمه.

رحمه /انا ماليش راي بعد رايك ي اخوي .

نديم بخبث /ي عمي انا مش عارف ايه الفرق حضرتك بتقول أن آخر الاسبوع فرح ايمي وسيف وخطوبه نيره وعز ايه المشكله لما فرحنا يكون معاهم هما كمان ليه التأخير .

شاكر بحيره /انت ايه رايك عاد ي جاسر .

جاسر /والله ي اخوي انا شايف أنهم لو راضين و موافقين يبقا خير البر عاجله.

صقر /خير فيه ايه عاد .

شاكر /ابدا ي اخوي اصل نديم اقترح فرحه هو وبسنت يكون مع سيف وايمي وعز و نيره .

صقر ب قلق /وليه الاستعجال ده .

بسنت بغيظ /ي خالي فين الاستعجال ده انا ونديم زمايل في الجامعه وتعرفوا بعض زين .

صقر بغضب /اتحشمي ي بت ومتتدخليش في حديد الرجاله واصل جبر يلمك .

جاسر بابتسامه /خلاص عاد ي صقر هما الاتنين شكلهم رايدين بعض متوقفهاش امال مفيش احسن من الاستعجال في الحلال.

صقر بتنهيده/خلاص الي تشوفوه الف مبروك .

رافت بانتصار وسعاده /الله يبارك فيك ي صقر بيه تستأذن احنا بقا .

شاكر بابتسامه /واه مابدري .

نديم بخبث /معلش ي عمي طبعا اي وقت ننزل العروسه تنقي شبكتها والفيلا جاهزه من مجامعيه .

شاكر بابتسامه /انشاء الله اتفضلوا نوصلوكم .

صقر بارتباك /مالك ي هبه .

هبه بدموع والم شديد /ابنك بدر عيزاه قدامي حالا ي صقر .

صقر بتنهيده وحزن /حاضر ي هبه .

في شركه صقر ..

في مكتب بدر .

كانت تسير الي الداخل سكرتيره رحمه فتاه فقيره للغايه .

رحمه بجديه /اتفضل ي بدر بيه الفاكس ده وصل من الشركه التجاريه من ساعه .

بدر بتفحص /خلاص ي رحمه سبيه وروحي .

لينظر بدر الي ملابسها ليرا أن ملابسها قديمه للغايه رغم اخذها مرتب كبير في شركه صقر إلا أن من الواضح أن حالتها مرزيه للغايه .

بدر بإعجاب /اهي دي الي تستاهل صوح تعيش في عز بت غلبانه وهتبقا تحت رجليا وهكسر بيها فرعنتك ي بنت جاسر ي ترا امي بتتصل ليه دلوقتي /ايوه ي اما .

روح بعصبية /خمس دقائق وتكون عندي ي بدر .

بدر يزهق/ليه ي أما عاد فيه ايه .

روح بغضب /انا قولت الي عندي ي بدر لتغلق روح الهاتف ب غضب .

بدر يزهق/اوووف مفيش غيرها النكديه بنت جاسر .

(رحمه شخصيه مؤثره في الي الجاي خليكم فاكرينها كويس )….

في القاهره …

في فيلا فريده ..

رامي وهو يسندها ب حرص للداخل /علي مهلك ي حبيبتي علي مهلك .

فريده بسعاده ياااه كلمه حبيبتي طالعه منك زي السكر ي رامي .

رامي بابتسامه /واه عاد هتسمعيها كتير الفتره الي جايه.

فريده بلهفه /رامي احنا مش هنتكتب الكتاب ولا ايه .

رامي بابتسامه /هكنتبه ي حبيبتي طبعا بس لما تشدي حيلك كده عايزك احلا عروسه .

فريده بسعاده /ياااه ربنا يخليك ليا ي رامي معيشني في سعاده متتوصفش .

رامي بابتسامه /وانشاء الله هعيشك فيها علطول .

في الجامعه ..

كانت تجلس رنا علي أحدا المقاعد بقلق وخوف قلبها يقسا عليها بشده يخبرها أنها لابد أن تبتعد فكلا منهما يحتاج الشخص يرا لكي يساعد الأخر لكن القلب يرا اصدق احساس بكثيرا من العين ليقترب منها بعدما دله أحدا زمايله علي مكانها .

ادم بابتسامه /مكنش ده اتفاقنا انك تيجي كده من غير متكلميني .

رنا بدموع وخوف /خوفت ي ادم خوفت ي حصل حاجه تاني انبارح ربنا ستر .

ادم بابتسامه ساحره/وربنا دايما انشاء الله هيسترها .

رنا بدموع /ادم ابعد عني الله يخليك انا خايفه .

ادم بمكر/خايفه من ايه قولتلك انشاء الله الي حصل ده ميتكررش تاني ابدا .

رنا بدموع وانهيار /ي ادم من فضلك اسمعني انا خايفه اني اتعلق بيك افهمني .

ادم بسعاده لا توصف /هو ده الي انا عايز اسمعه انا كمان بدأت لتعلق بيكي ي رنا انا اهلي سابوني بدري اوي كنت محتاجهم اوي كنت حاسس ان من غيرهم خلاص كده كل حاجه انتهت لحد ماقبلتك اوعي تفتكري اني مش شايفك لا انا شايفك كويس اوي شايف البنت اللي عشت ادور عليها رنا انا فعلا مبقتش قادر اعيش من غيرك ابدا .

رنا بدموع وفرحه /ادم بس ازي بس .

ادم بابتسامه وسعاده/زي الناس احنا هنكمل بعض هنشوف ب قلب وإحساس بعض ويمكن ربنا يبعتلنا الامل ليه لا .

رنا بخيبه امل /انا مولوده كده ي ادم والدكاتره كلهم قالوا إن مفيش امل .

ادم ب عشق /مفيش حاجه بعيده عن ربنا سبحانه وتعال .

رنا بابتسامه ساحره /ونعم بالله .

ادم بسعاده /طب عن اذنك بقا خليكي هنا لما ارجعلك .

رنا باستغراب /انت رايح فين .

ادم بسعاده /رايح ل دكتور قاسم علشان اطلبك منه انا وعدته أن لو مشاعري اتطورت لاكتر من مجرد الزماله والصداقه هروح اطلبك منه علطول .

رنا بابتسامه وسعاده /هههه ي مجنون .

من داخل أحدا محلات المجوهرات الفاخمه.

نيره بسعاده /ممكن اشوف ده كده .

الجوهورجي /اتفضلي ي هانم .

رحمه بسعاده /ربنا يتمملكم ب خير ي حبايبي .

صباح بسعاده /انشاء الله ي رحمه ده انا هتقلها بالدهب دي بنت الغالين .

عصام بابتسامه /معاكي حق والله ي صباح دي تستاهل دهب .

رحمه بابتسامه /تشكر ي عصام ده من زوقك .

نيره /بكام الطقم ده .

الجوهرجي /ب 50الف ي هانم.

نيره بصدمه /كام ده غالي جوي .

عز وهو يهمس بغيظ في أذنيها/غالي ايه ي جاهله انا غلطان اني دخلتك المحلات دي انتي اخرك الخاتم البلاستيك ابو 2جنيه حطوا في علبه لو سمحت ي سمير .

سمير /تحت امرك ي عز بيه .

نيره بغيظ /علي فكره احترم نفسك عاد وبعدين هو انا غلط 50الف جنيه مبلغ كبير .

عز بسخرية /ليه انشاء الله ده انتي بنت شاكر العزايزي محسساني انك من ايام الجنيه الجبس .

نيره بغيظ /أكده طيب بقولك ايه ي استاذ سمير انا هاخد الأربع اطقم دول .

عز بغيظ /نعم ي اختي انتي عارفه دول ب كام .

عصام بغضب /ايه الي انت بتقوله ده ي عز دي الملكه بتاعتنا تنقي علي كيفها ..

رحمه بغيظ /ايه عاد ي بت هتفضحينا ايه الي انتي بتعمله ده .

نيره بغيظ /اسكتي انتي ي أما الله يخليكي .

سمير بابتسامه /كله تمام ي عز بيه .

عصام بابتسامه /ها ي نيره تحبي تاخديهم معاكي وبلا نخليهم هنا ليوم الخطوبه .

نيره بابتسامه /لا ي عمو خليهم هنا ليوم الخطوبه ..

عصام بابتسامه /براحتك ي حبيبتي معلش عاد هنضطر نسيبكم انا وصباح لأن عني مهمه جات فجاه ولازما الم حاجتي .

رحمه بابتسامه /ولا يهمك ي عصام .

صباح بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي نيره الف مبروك ي حبيبه عمتك .

نيره بسعاده /الله يبارك فيكي ي عمتي .

عصام بابتسامه /تستأذن احنا عاد عز خالي بالك منيهم زين .

عز بحنق /حاضر ي ابوي متقلقش واصل .

في الشارع ..

رحمه بإعجاب /واه ي بت ي نيره حلو المحل ده جوي هدخل اشوف فيه قسما الستائر وبقيه الفرش .

نيره بابتسامه /براحتك ي أما .

عز بزهق/طبعا مش مصدقه حالك انتي عملتي الي انتي عايزاه مش كده .

نيره بتجاهل واستفزاز/الجو حار اوي وخنقه.

عز بغيظ /اوووف .

ليقاطعه رنه هاتفه والذي يعلن عن رساله فيديو كول ليفتحها عز سريعا فكانت تجلس فتاه وهي ترتدي قميص نوم احمر شفاف .

سونيا بدلع /زيزو وحشتني اوي ي بيبي .

عز باستفزاز ل نيره /وانا والله اتوحشتك جوي ي طبيبه قلبي .

سونيا بدلع /خلاص هستناك بليل .

عز بابتسامه /جايلك ي وحش مش هسيب فيكي حته سليمه ههههه سلام ي وحش .

نيره بغيظ وخبث وصراخ/ي ناس الحقوني ي ناس بيتحرش بيا الحقوني ي خلق .

عز ب رعب وهي يرا الناس تأتي إليهم /فيه ايه ي بنت المجنونه ايه الي بتعمليه ده .

احدا الأشخاص /عملك ايه ي بنتي .

نيره بخبث /اهي اهي حاول يتحرش بيا هاتولي حقي ي رجاله .

عز برعب /والله العظيم معاملتها حاجه دي خطيبتي .

نيره بمكر /كداب ي رجاله لا خطيبتوا ولا اعرفوا ..

احدا الرجال ببلطجه /لا ده يتادب بقا ي رجاله ..

عز بصراخ والم /اه الحقوني ماشي ي نيره اه والله معملتش حاجه اه .

نيره بضحكه عاليه /هههههههه مش هتخلي فيها حته سليمه اهوانا الي مخلتش فيك حته سليمه هههههه وريتي بقا هتروح ل ست كوخه دي ازي ولسه ي عز انا هوريك ……

في الجامعه الخاصه ب ايمي .

ايمي بسعاده /بجد ي سيف وصدقتك .

سيف بابتسامه /بجد ي روح سيف مرات خالي مستحيل تشك فينا كده ي ايمي دي بس كانت كل حاجه حواليها ملخبطه .

ايمي بسعاده /الحمد لله يارب الحمد لله .

سيف ب عشق /مستعد ادفع عمري كله وأشوف الضحكه دي في عنيكي .

ايمي ب عشق/بموت فيك ي سيف بحبك جوي .

سيف ب عشق /وانا بحبك جوي تعالي بقا تشوف الفساتين لاحلي عروسه انا واخد اجازه النهارده علشان اكون معاكي وبس ومتخافيش واخد الاذن من خالي صقر .

ايمي بسعاده لا توصف /يلا ي حبيبي .

في فيلا رافت الشناوي ..

نديم بضيق /كده خلاص المفروض اننا نجيب الشبكه بكره مش كده .

رافت بجديه /ايوه خود بالك لازم تنقيلها حاجه غاليه كده .

نديم بسخرية /مش هيحصل انا هروح ل علاء واخليه يفرجها علي كل التقاليد 

رافت بغضب /انت اتجننت .

نديم بغضب /بابا انت كل الي يهمك في الموضوع أن الجوازه دي تمشي واهي مشيت لكن البنت دي انا مش هدفع في البت دي ولا مليم لأنها متستاهلش ……

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياتي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم توته
  2. رواية حب بعد الثلاثين الفصل الخامس وعشرون 25 بقلم اية عطية
  3. رواية عاصفة القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم إيمان المهدى
  4. رواية حب في مهمة خاصة الفصل السابع 7 بقلم زهراء ياسر
  5. رواية وردتي الشائكة الفصل الواحد والأربعون 41 بقلم ميار خالد
  6. رواية احببت بكماء الفصل الخامس 5 - بقلم هاجر عمر
  7. رواية احببت بكماء الفصل السادس 6 - بقلم هاجر عمر

التعليقات

اترك رد