التخطي إلى المحتوى

      رواية زواج غير مدبر الفصل الحادي عشر بقلم أسماء سلام

الشخص رحاب وحشتينى اووووى

رحاب حمادة حبيبى وقامت حضنته

الام اسراء ايوه بقى من لقى أحبابه نسى صحابه

رحاب سابت احمد وقامت حضنت صحبتها اسراء وقالت لها وحشتيينى اوى ، كل دى غيبة

اسراء وهى تبادلها نفس الحضن وانتى كمان وحشتينى ، بس انا مكلمتش شهر سفر

رحاب انتى عارفه غلاوتك عندى قد ايه ، المهم اخبارك ايه واخبار اهل زوجك

اسراء الحمد لله كلهم كويسين والمفروض انتى اتعودتى ان كل سنة بروح مع زوجى لزيارة أهله

رحاب عارفه بس انتى عارفه انك صحبتى الوحيدة واللى مصبرانى على الشغل

اسراء لأ يا رحاب لازم تقاومى اليأس ده

رحاب أقاوم ايه ولا ايه ، أنا تعبت

اسراء عارفه يا حبيبتي وخصوصا بعد لما منة اتجوزت ومشيت حسيتى انك وحيدة بس دى سنة الحياة ولازم نقاوم ده

رحاب بتوتر ااااه معاااكى حقق

اسراء لاحظت توتر رحاب ولأنها عارفه رحاب كويس جدا فعرفت أن فى مشكلة

اسراء فى ايه يا رحاب انتى مخبية عنى حاجة قولى

رحاب الصراحة اه فى حاجة مخبياها عليكى

اسراء باين على وشك المهم ايه الحاجة دى

رحاب أنا اتجوزت

اسراء بفرحة الف الف مبروك يا روحي ❤️ بجد فرحتلك اوى بس كدم متعزمنيش ، اخص عليكى وفين بقى كلامك انى صحبتك المفضلة وكده

رحاب ما هى دى المشكلة اللى هكلمك عنها

اسراء مشكلة ايه قولى

رحاب أنا اه اتجوزت بس اتجوزت بالغصب واللى اتجوزته هو حسام زوج اختى منة

اسراء بصدمة ازاى ده حصل وازاى اهلك ولا منة سمحوا بكده وازاى غصب يلا اتكلمى بسرعة

رحاب منة هربت يوم الفرح وبابا وماما اضطروا يجوزونى لحسام علشان الناس متتكلمش علينا ، وحسام كان مفكر انى منة …….وحكتلها كل الحكاية

اسراء معقولة كده ده يحصل معاكى ومتكلمنيش ، عيب عليكى يا رحاب

رحاب بعياط غصب عنى بس مكنش فى تفكيرى حاجة ومكنتش عايزة اقلقك بس اللى حصل حصل

اسراء باحراج طب ايه طبيعة العلاقة بينكم

رحاب حكتلها ازاى عايشة مع حسام وأنها بتلبس ازدال ومغطية جسمها كله وأنهم اصدقاء بس محدش بيتدخل فى خصوصيات التانى وأنها بتعمله الاكل وبيكلوا مع بعض وان كل واحد بينام لوحده

اسراء يعنى اخوات ومحصلش حاجة بينكم

رحاب …..

اسراء انتى فى حاجة مخبياها عليا تانى

رحاب الصراحة حصل بينا علاقة وقعدت تعيط

اسراء طب بتعيطى ليه دلوقتي، عادى يحصل بينكم كده مش زوجك وده حقه والحمد لله اتجوزتى وبقى ليكى بيت فليه زعلانه وبتعيطى

رحاب اصل اللى حصل بينا كان غلطة ولحظة ضعف

اسراء غلطة ايه وضعف ايه ، ده زوجك وانتى مراته وده عادى فمتقوليش عنه غلطه

رحاب لأ غلطة ، مدام اتجوزنا غصب يبقى هو ملهوش حقوق عندى

اسراء بهدوء ممكن تهدى كده وتبطلى عياط واكلمك وبعدين طلبت من احمد اللى كان بيلعب فى المكتب بعيد عنهم انه يطلع بره يروح لابوه وبعدين قالت

اسراء يا رحاب أنا معاكى انك انتى وحسام اتجوزتوا غصب عنكم وانكم مكنتوش عايزين كده وكمان اللى حصل بينكم كان لحظة ضعف بس خلاص لازم نعدى الفترة دى ، ليه متدوش نفسك فرصة وتتعرفوا على بعض اكتر ممكن تحبوا بعض وتبقى زوجين حقيقيين وتعيشوا فى سعادة

رحاب الكلام سهل بس الفعل صعب ، يعنى حسام مش راضى يعرف الناس انى مراته علشان خايف الناس تقول عنه كلام وحش ومفكرش فيا لما الناس تلاقين بروح عنده كل شوية وأنهم هيفكروا فيا ازاى وكمان ازاى اعتبره زوجى وزواجنا فى السر وكمان أنا مش بحبه ولا هو بيحبنى

اسراء علشان كده بقول تدوا نفسكم فرصة تانية

رحاب هو مش بيحبنى ، هى بس مجرد شهوة جسد

اسراء مين قلك ، هو انتى دخلتى جوا قلبه ، ممكن يكون هو بدأ يعجب بيكى وعمر ما كان اللى بيحصل بين الرجل ومراته شهوة ، ده لازم يحصل بالعكس الرجل اللى مش بيشتهى زوجته مش بيكون بيحبها لان العلاقة دى جزء اساسى من الزواج فمتظلميش الرجل واتكلمى عن نفسك وقوليلى مشاعرك ايه تجاهه

رحاب حسام شخص محترم بس مش بحس تجاهه بأى حاجة

اسراء اى حاجة اى حاجة طب لما بيقرب منك بتحسى بايه ، بتكونى عايزاه ولا لأ

رحاب مش عارفه ، أنا اه بكون عايزاه وفى نفس الوقت عايزاه يبعد علشان دى كده خيانة

اسراء خيانة ايه ولمين

رحاب لعمر انتى نسيتى ولا ايه

اسراء لأ منستش بس انتى اللى لازم تنسى ، عمر ده كان فترة فى الطفولة وخلاص انتهت ، بصى لحياتك بقى ، هو سابك لظروف وسابك اكتر من 15 سنة ولا حتى كلمك وقالك أنا راجع ، طب مفكرتيش ليه ان ممكن يكون اتجوز ونسيكى علشان كده منزلش ، لامتى هتوقفى حياتك عليه واديكى شوفتى جرالك ايه كبرتى ومكنتيش لاقية حد يتجوزك من كتر العرسان اللى رفضتيهم علشان سى عمر بتاعك بس الحمد لله ربنا رزقك بحسام حتى لو جواز غصب بس اسمه زواج فاتمسكى بيه والمثل بيقول عصفور فى اليد خير من عشرة على الشجرة يعنى دلوقتي حسام زوجك وملكك لكن عمر الله اعلم أحواله دلوقتى فحبي حسام وانسى عمر وكمان انك تفكرى فى عمر أو غيره وانتى متجوزة حسام دن يعتبر خيانة ولا نسيتى يا اخت رحاب

رحاب بس انا بحب عمر مش بحب حسام

اسراء لأ انتى مش بتحبى عمر ، عمر علشان الوحيد اللى دافع عنك فى طفولتك وعلشان انتى وعدتيه انك مش هتحبى غيره فانتى مش مدية لنفسك انك تحبى غيره وكمان هو يعتبر الوحيد اللى اهتم بيكى فى نظرك لكن الواقع غير كده والدليل أن حسام لما قرب منك انتى استجبتى ليه يعنى حبيتيه بس علشان انتى شايلة وعد عمر فانتى حاسه انك بتخونى عمر بس حسام ده زوجك مش حد غريب فحافظى عليه و أنا فاكره مرة انك قولتى أنه ضابط فى الجيش والبنات بتجرى وراه يعنى لو سبتيه فى مليون واحدة غيرك هتخده وكده لا هتكون حصلتى لا على عمر ولا على حسام وفى الاخر هتندمى

رحاب بس مش قادرة أحبه

اسراء لأ بدأتى تحبيه والدليل انك مقلتيش عنه حاجة وحشة وهو مقربش منك إلا لما لقى استجابة منك يعنى مغتصبكيش ولو كان عمل كده معاكى بالغصب فهو حقه لانك رفضتيه لكن هو قربلك لما شاف استجابة من عندك وانك عايزاه

رحاب طب افرضى أن عمر جه اختار مين بينهم

اسراء متفكريش كده يا رحاب ، كده تفكريك غلط

رحاب غلط ازاى ، هو انا قلت حاجة

اسراء اه قولتى لما تقولى اختار مين يعنى انتى مش عارفه فازاى هتديرى امورك ، لازم تمشى ورى قلبك

رحاب يعنى اللى بيحبنى اكتر اختاره

اسراء لأ غلط يعنى لو واحدة متجوزة وجوزها بيهتم بيها بس لقت واحد بيهتم بيها اكتر تقوم تسيب زوجها وتطلق منه ، لأ كده غلط لأنها هتعيش طول عمرها بتسيب الناس لكن انتى شوفى انتى بتحبى مين وعايزة تعيشى مع مين مش مين بيحبك اكتر ، انتى عايزة مين ، اسألى قلبك بس علشان تعرفى تختارى لازم تدى نفسك وتدى حسام فرصة ولو عمر ظهر شوفى انتى محتارة تعملى ايه

رحاب مش قادرة اديله فرصة وخصوصا أنه مش راضى يعترف بيا قدام الناس انى مراته

اسراء الصراحة مش عارفه اقولك ايه بس اكيد ليه سبب ومش عايز يقولك

رحاب لأ هو مش عايز يعترف بيا علشان هو مش بيحبنى وهو عايزنى علشان جسمى وخلاص ، هو اكيد بيفكر انى اتحسبت عليه جوازه فليه مش يستغل ده وياخد منى اللى هو عايزة

اسراء اهدى كده يا رحاب وفكرى

رحاب لأ مش ههدى وهشوف لو هو حاول يتقرب منى تانى فكده هو بيحب جسدى لكن لو مقربش يبقى بيحبنى

اسراء مش كده يا رحاب ، طبيعى الراجل يقرب من مراته ، دى غريزة عند كل الناس مش عند زوجك بس

رحاب من فضلك يا اسراء بلاش كلام فى الموضوع ده علشان تعبت

اسراء خلاص تعالى نطلع نجيب حاجة من بره ونرجع علشان تهدى

رحاب تمام

عند حسام فى الشغل

حسام سرحان وفجأة دخلت عليه واحدة

دينا حبيبى يا سوما عامل ايه

حسام بصدمة دينا

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم ضحى خالد
  2. رواية ربما قدر الفصل الثالث 3 بقلم مريم وليد
  3. رواية ربما قدر الفصل الثانى 2 بقلم مريم وليد
  4. رواية ربما قدر الفصل الأول 1 بقلم مريم وليد
  5. رواية تصادم في الحب الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد
  6. رواية عشقي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم سلمى وليد
  7. رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة الزهراء

التعليقات

اترك رد