التخطي إلى المحتوى

   رواية أسيرة قاسي الفصل الثالث بقلم شوشو محمد

عند ماسه تذهب الى بيتها وعند دخولها الي غرفت ولدتها تنظر إليها وتراها وقعه ع الأرض تجري عليها ماسه وتقلها ماما ياحبيبتي مالك حصلك اي

 ترد الام  بضعف وتقول مفيش يابنتي انا قمت اشرب فجاه محستش بنفسي

 ماسه انتي كلتي ترد عليها الام وتقول لا قلت استناكي ناكل سوا 

تغضب ماسه وتقول ليه كده يا ماما لازم تكلي عشان تخدي العلاج تجلس ماسه جنب ولدتها وتاكلها ثم تأخذ شور وتدخل تنام 

في الصباح تستيقظ ماسه بنشاط  ترتدي ملابسها  وتلقي نظره ع ولدتها وتذهب الى الكليه تاخذ  محاضراتها ثم تخرج متجه الى الفندق ف الطريق تصطدم ماسه ب عربيه  ف تقع على الارض اتجه اليها سائق العربيه 

 حسن انت كويسه

 ماسه انا الحمد لله 

حسن انا اسف جدا معلش انا  كنت بتكلم في  الموبايل وملحقتش اوقف العربيه

ماسه لا ولا يهمك يا عمو

حسن تحبي اوصلك البيت 

ماسه   لا مش عايزه اتعب حضرتك

حسن لا تعب ولاحاجه

ماسه طب لو ممكن بس توصلني مكان شغلي حسن تمام ماشي اركبي يا بنتي

 تركب ماسه العربيه مع حسن  ويوصلها الى الفندق ويقول لها انتي شغاله هنا 

وتقول ايوه شغاله هنا بقالي سنتين عشان اقدر اصرف على كليتي  وعلى ماما

 حسن انتي ف كليه اي 

ماسه تجاره انجلش 

حسن تمام انا اعرف صاحب الفندق  هوصيه عليكي

 ماسه بفرح شكرا اوي يا عمو 

حسن لا شكر على واجب انتي زي بنتي انا كان نفسي في بنت  بس ربنا ماردش وده الكارت بتاعي ياستي لو احتاجتي حاجه كلميني 

ماسه شكرا قوي عن اذن حضرتك

 في الوقت ده كان يخرج سليم من الفندق متجه الى عربيته ف يرى ماسه  وهي تركب في عربيه والده وتضحك ينظر لها بغيظ ويتوعد لها

تدخل ماسه الفندق و تقوم بتغيير ملابسها وتذهب الى العمل 

ف الوقت ده بيرجع سليم الفندق يذهب الى غرفته و يقوم بتحطيم كل شيء في الغرفه وبعد ذلك يقوم بالاتصال ب خدمه الغرف ويطلب ان تذهب اليه ماسه لتنظيف الغرفه ف تذهب اليه ماسه بسرعه

 وعند الباب تقف ماسه بخوف من سليم ثم تقوم بالطرق على الباب ف يسمح لها سليم بالدخول وعند دخولها تنظر الى سليم الجالس على طرف السرير وممسك راسه  تنظر الى الغرفه الذي كان كل شيء بها متكسر وتقول بصوت مهزوز حضرتك كويس يا فندم ينظر اليها سليم بغصب ويقول الهانم شايفه اي تقول له حضرتك طلبتني 

  سليم اه اصل كنت فاضي قلت اما ابعت اجيبك نتكلم  شويه  وبصوت عالي يقول  ف اي مفيش فيكي عنين تشوفي طلبك ليه  عايز حضرتك  تنظفي الاوضه  وعوزك تخليها زي الفل اصل كنت متعصب شويه😈

  ف تنظر اليه ماسه برعب وتقول حاضر يا فندم ممكن اطلب زميله من زميلاتي تساعدني اصل الاوضه كبيره اوي يرد عليها سليم بحده ويقول لو كنت عايز حد ثاني كنت طلبت اتفضلي يلا من غير كلام كثير نظفي الاوضه عايزها زي الفل

 ترد ماسه وتقول حاضر يا فندم حاضر وتبتدي تلم الزجاج المكسر من على الارض فتدخل زجاجه في اديها ف تنذف فينظر اليها سليم بكره ويقول ايه هتفضلي اليوم كله تلمي الازجاج من على الارض تنظر اليه  والدموع في عيناها وتقول خلاص يا فندم  لميتو

 تقوم ماسه وترتب الغرفه كلها وبعد ساعات من التنظيف تنظر ماسه الى سليم الجالس ع السرير يراقب تحركاتها بقرف وتقول له انا كده خلصت يا فندم معدش الا اني  انظف السرير يقوم سليم من ع السرير و يجلس على الكنبه ينظر اليها ويقول لها طب يلا بسرعه ترتب ماسه السرير وتقول له انا كده خلصت يا فندم يا رد عليها  سليم ويقول لها خلصتي ايه لسه الحمام تنظر اليه ماسه وفجاه تغيب عن الوعي يقوم سليم و

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية عذراء مع زوجي الفصل الأول 1
  2. رواية عذراء مع زوجي الفصل الثالث 3
  3. رواية عذراء مع زوجي الفصل الثاني 2
  4. رواية عذراء مع زوجي الفصل الخامس 5
  5. رواية عذراء مع زوجي الفصل الرابع 4
  6. رواية عذراء مع زوجي الفصل السادس 6
  7. رواية كان صديق زوجي كاملة بقلم رحمة ايمن

التعليقات

اترك رد