التخطي إلى المحتوى

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل الحادى عشر 11 بقلم بدورعاطف

في مطار أثينا هبطت الطائرة خرج كلا من أمير و ندي و خرجوا متجهين الي احد الفنادق 

ندي دي احلا مفجأه ف حياتي 

أمير و لسا لما تشوفي الاوتيل و البلد  هتعجبك اوي 

وصلوا الي الفندق و اتجه الي الغرفه و كادت ندي ان تدخل و لكن اوقفها امير قائلا

استني ثم قام بحملها و دخل بها الغرفه 

ندي هههه ماكنش في داعي 

امير دانتي عروسه و مش اي عروسه لا دانتي عروستي و حببتي 

قام بوضعها ع السرير و كانت ندي متوترة بشده جلس بجوارها و قام بفك شعرها ثم فستانها و سطحها علي السرير و اخذ يقبلها فاوقفته ندي قائله مش هنصلي الاول 

نظر لها امير و لم يتحدث ثم وقف و قال نصلي ماشي 

وقفت ندي و اتجهت الي الحمام اما امير فخرج الي الشرفه و وقف قليلا فنادته ندي و قالت الحمام جاهز 

أومأ لها و دخل و توضأ 

خرج و اقام الصلاه و هي خلفه و قد انتهي من الصلاه و التفت اليها و اخذ ينظر لها و هي بحجابها 

ندي و قد ازداد خجلها من نظراته تلك و لم تتحدث 

أمير مش معقول الجمال دا كله 

ابتسمت ندي و ظلت صامته 

وقف امير و اوقفها معه و قال ندي 

نظرت له ندي و قالت نعم 

حملها امير و اتجه الي الفراش و🔸🔸🔸

في فيلا الانصاري بعد صعود ملك توجه زين الي غرفة جميله وجدها نائمه فجلس بجوارها و اخذ يمسد علي شعرها ثم طبع قبله علي رأسها و خرج و توجها الي غرفته 

في اثناء ذالك كانت ملك مازالت مستيقظه تفكر فيما حدث لها من وفات والدها و مافعلته زوجة أبيها و قد غلبها التفكير و سقطت في نوم عميق 

في صباح يوم جديد استيقظت ملك علي صوت ضحكات بجوارها ففتحت عينها و نظرت الي تلك الجالسه امامها 

جميله صباح الخير 

ملك صباح النور انتي انتي مين 

جميله انا جمييه و انتي اسمك اي 

ملك جميله انا ملك اسمي ملك 

جميله ميك انتي حلوه اوي يا ميك 

ملك هههه ملك مش ميك 

جميله انا يدغه مش بعرف اقوي اليام 

ملك و قد زادت ضحكاتها فأخذتها و اجلستها علي ساقها و قبلتها انتي جميله و عسوله اوي بس اي دا دراعك ماله 

جميله وقعت من ع سيم المدرسه 

ملك مش تاخدي بالك شكلك شقيه اوي 

جميله لا خايص دا انا نسمه 

ملك هههههه اه باين ههههه 

نسمه دا انتي اعاصير 

التفتت كلا من ملك و جميله الي مصدر الصوت 

جميله زين عيب كدا برستيجي قدام ميك 

زين هههه برستيجك اي يا مفعوصه جبتي الكلمه دي منين 

جميله بعبوث زين انا مخمصاك و مش هكيمك 

زين بس ابت ثم نظر لملك و قال انا اسف اني دخلت كدا بس كنت بدور ع المفعوصه دي و اسف علي الي عملته فيكي 

ملك لا ابدا دي حتي لطيفه خالص 

زين و هو يضحك هههههه اه لطيفه اوي بعد شويه هتعرفي اللطافه ع حق هههه 

ملك و هي تنظر لابتسامته تلك فكانت اول مرة تحقق في ملامحه في شعره الاسود الكثيف و عيونه البنيه و ذقنه التي تحدد وجه ثم فاقت علي صوت جميله وهي تقول بس يا زين انا برحب بيها 

توجها اليها زين وحملها و قال لملك انا بجد اسف علي الي عملته اما انتي يا مفعوصه تعالي يلا ثم اخذها وذهب و قبل الخروج قال ….

ملاك تحرق شيطان 

بقلمي بدور عاطف

فبل خروجه من الغرفه قال انا مستنيكي ع الفطار تحت ياريت ماتتأخريش ثم ذهب 

كانت ملك تتلقي كلامه و كانه يحدث احد اقربائه و ليس امرأه غريبه عنه 

ملك اي دا وازاي يدخل الاوضي عليا كدا ثم نظرت لملابسها الحمد لله انا مغيرتش اصلا يالهوي الهدوم هلبس اي اااه يا سميحه الكلب و الله ماهرحمك علي الي عملتيه فيا بس الصبر ثم توجهت الي الحمام و بعد فترة خرجت و هي تلف المنشفه حول جسدها فوجدت شنطه موجوده علي السرير 

ملك اي الشنطه دي فتحتها وجدت بها ملابس و كل المستلزمات 

ملك اي دا كله ثم امسكت بقطعت ملابس ووضعتها ع جسدها و قالت و كمان دا نفس مقاسي انا مش فاهمه حاجه اوف يا ملك الراجل مستنيكي ثم لبست و خرجت من الغرفه و نزلت وجدته يجلس علي طاولت الطعام و يحمل جميله  و يطعمها 

زين كل دا تأخير 

جميله و هي تضحك ههههه هههه 

زين بس يا جميله عيب 

جميله هههه ميك انتي مبصتيش ف الميايه 

ملك مش فهمه قصدك اي 

زين بس يا جميله كلي يلا 

ملك هي قصدها اي 

زين و هو يمسك بمنديل و يقول امسحي وشك 

ملك لي ماله 

جميله ههههه و الله حلوه هههه 

زين قربي 

ملك نعم 

زين قربي 

اقتربت ملك و هي لا تفهم شئ مما يحدث فمسح زين علي خدها بالمنديل و اعطاه لها قصدها ع دا 

نظرت ملك وجتت الوان اي دا 

جميله دي رسمه بس معرفتش اكملها عشان ايدي مكسوره 

زين بحده قسم بالله يا جميله لو عملتي كدا تاني انتي حره بترسمي بايدك و هي مكسوره كدا غلط و هتوجعك متحركهاش تاني فهمه 

جميله بعبوث حاضر يا زين 

ملك ظلت تنظر له و هو يحدث جميله و فاقت علي صوته و هو يقول اي شكلي حلو كلي انتي كمان 

ملك حا حاضر 

زين الطبق الي قدامك يخلص و الا هاكلهولك 

اخذت تاكل ثم توقفت مرة واحده و نظرت له و قالت هو اي دا 

زين اي في اي 

ماك انت بتأمرني كدا ليه انا مش عيله صغيرة و بعدين و بعدين انا لازم امشي انا قاعده هنا ليه زين لجميله يلا يا حببتي قومي ع اوضتك عشان تاخدي الدواه 

جميله عاوزه العب مع ميك 

زين شويا و هبعتهالك يلا ع اوضتك 

بعد صعود جميله نظر زين لملك و قال انا اسف كملي اكلك و انا منتظرك ف اوضة المكتب 

بعد قليل ذهب له ملك و جلست امامه 

زين بصي يا ملك انا عارف ان ملكيش حد بعد وفات والدك و وجودك في بيتك لوحدك هيخليكي مطمع للناس فوجودك هنا امان ليكي 

ملك بس وجودي هنا ف بيت واحد غريب وضع مش مستحب و انا مقدرش اقعد في بيت واحد غريب 

زين بس انتي مش في بيت واحد غريب و لا حاجه 

ملك قصدك اي 

زين انتي شغاله هنا مربيه لبنتي جميله 

ملك و مين الي هيوافق ع كدا 

زين دا اتفاق انتي محتاجه شغل و مكان و يكون امان و انا محتاج واحده تقعد مع بنتي و ترعها 

ملك و مامتها فين 

زين ماتت ماتت يوم ولادتها 

ملك انا اسفه بس انا مش عارفه اقول اي و لا اعمل اي 

زين براحتك البيت بيتك انا قولت كدا لاني عارف انك مش هتقبلي تقعدي هنا فاهو تكوني مع بنتي و تقبضي مبلغ كويس 

نظرت له ملك ولم تتحدث و لكنه يعلم جوابها جيدا

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية كان صديق زوجي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة ايمن
  2. رواية مُعاناة القدر الفصل الثاني 2 - بقلم ندى رضا عبدالمحسن
  3. رواية مُعاناة القدر الفصل الأول 1 - بقلم ندى رضا عبدالمحسن
  4. رواية مُعاناة القدر الفصل الرابع 4 - بقلم ندى رضا عبدالمحسن
  5. رواية مُعاناة القدر الفصل الثالث 3 - بقلم ندى رضا عبدالمحسن
  6. رواية حب في عمليات خاصة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ملك أيمن
  7. رواية احببت بكماء الفصل السابع 7 بقلم هاجر عمر

التعليقات

اترك رد