التخطي إلى المحتوى

        رواية القدر والسند الفصل السادس عشر بقلم رودي محمد

سعاد: مالك ماله ي دكتور

الدكتور: هو بخير الحمد لله وهننقله اوضه عاديه

سعاد:…. الحمد لله الف حمد وشكر ليك ي رب

حسام:… شكرا جدا ي دكتور

رن فون حسام:

حسام: الو مين؟

هاني:…. انا هاني ي حسام عايز اقابلك انت ومالك

حسام: بس مالك ااا

هاني: بمقاطعه لو يعرف انا عايز اقوله اي هيقابلني

حسام:…. تمام هشوف الدكتور هيسمحله امتي بالخروج واكلمك سلام!

…….

مليكه: ازيك ي مالك؟

مالك: كويس الحمد لله!

مليكه: عمي برا تحب اخليه يجي

مالك:٠٠٠٠ مش عايز اشوف حد

خرجت مليكه.:. عمها:.. مش عايز يشوفني

مليكه:… لا ي عمي!

عمها.:… يلا بينا ي بنتي

مشيو مع بعض راحو الشركه بتاعت والد مليكه…..

……

عمار:… بقولك ي مليكه

ملكيه:… قول ي عمي

عمار:…. ف عقد شراكه كده اهو ادير انا الشركه بدل حسام تعبناه كتير وهو غريب مهما كان

تعالي امضي عليه وادخل شريك معاكي وانا عايز عمر يستقر ف مصر هسيبه هنا يدير الشركه

مليكه:…. بس ي عمي

عمار:…. مفيش بس ي بنتي انا مجهز العقد اهو امضي!

مليكه:…. بصت ليه ومش عارفه تعمل اي

عمار:… امضي امضي انتي خايفه من اي

مليكه:… بس

عمار:… مفيش بس

دخل حسام اي ده ي مليكه؟….

عمار:… مسك الورق ف ايده ملكش دعوه

حسام.:.. بتمضيها ع اي ي عمار بيه.

مليكه:… ده عقد شراكه ي حسام

حسام:…. تعالي ي مليكه عايزك

خرجت من المكتب معاه…..

حسام:… اي الجنان ده لازم مالك يعرف ده زودها اوي

مليكه:… متقلقش انا هتصرف معاه بس متقولش لماما حاجه دلوقتي تمام

حسام:…. انا خايف عليكي منه ده راجل شيطان

مليكه:…. المهم دلوقتي هروح اقوله عندي اجتماع وامشيه

مالك:… خرج من المستشفي قعد ف البيت بيفكر ف كل اللي حصل…

رن جرس الباب فتح ازيك ي حسام…..

حسام….. حبيبي ي ابو الصحاب بقولك هاني هيجي بعد ساعه

مالك:… تمام

عمر:…. تمام شكرا اوي كده

عمر:… لي بس بتعمل كده ي بابا حرام عليك يراجل

رن ع والده

عمر:… الو اي ي بابا اللي بتعمله ده عقد شراكه اي ومصر اللي استقر فيها…

عمار:…. ي واد انت طالع لعمك متخلف

عمر:…. بابا لو سمحت متاخدش قرارات بدل مني تمام

عمار:…. كله لمصلحتك ي غبي وقفل الخط

ف بيت مالك……..

حسام:… فتح الباب اتفضل

هاني:….. ازيك ي مالك؟

مالك:….. بعصبيه عايز اي هات اللي عندك

هاني:….. اللي عندي هيعجبك

بس قبل كل حاجه لازم تعرف ان مليكه مظلومه دي اطهره واحد شوفتها ف حياتي

مالك:…. بعصبيه متلعبش ف عداد موتك وتجيب سيرتها ع لسانك

حسام:…. اهدي ي مالك واشتري منه

هاني:….. انا شايف انك تسمعني للاخر انا وانت مصلحتنا واحده

مالك:… واي هي

…….. …… …….

ماما ي ماما

سعاد:… حبيبتي كنتي فين كل ده

مليكه:…. نزلت الشركه شويه ي ماما قعدة مع حسام شويه بس والله م فهمت حاجه خالص الشغل صعب اوي كتر خير حسام والله…

سعاد:… عشان انتي بس مش متعوده بس حلو انك نزلتي وكملت وهي مستنيه رد فعل مليكه…… بقولك هعمل شويه اكل وحاجات وديهم لمالك تمام

مليكه:…. تمام ي ماما هغير هدومي وانتي جهزي الاكل

……. ….. ……..

مجهول واحد…. يعني اي مش لاقينه

مجهول اتنين… مش عارف ياباشا قالب عليه الدنيا محدش عارف هو فين

….

مجهول واحد.. ده لو اتكلم كلنا هنروح ف داهيه قدامك 24ساعه يا تجيبه ي تقراء الفاتحه ع روحك

………

مليكه:… اخدت الاكل ونزلت راحت لمالك خبطت ع الباب بخفه…

حسام:… هشوف مين

مالك.. دي مليكه

هاني وحسام: ف صوت واحد عرفت ازاي

مالك:… مش مشكله دلوقتي المهم هي مش لازم تشوفك هنا

حسام:… انا من راي انها لازم تعرف كل حاجه

مالك:…. مش هتستحمل ي حسام

هاني:… كده كده مش هتستحمل لو عرفت

مالك:… تمام فتح الباب تعالي دخلت ازيك ي راجل

بصت لقت هاني

مليكه:… انت بتعمل اي هنا

حسام:…. مليكه تعالي هاني عنده كلام لازم تسمعيه معانا

هاني:….. انا اعرف مين قتل والدك

مليكه:…. وانت ليه مش بلغت من زمان

هاني:… عشان كنت خايف خايف ع اقرب حد ليا انا اتهددت بامي بس خلاص امي ماتت مش عندي حاجه اخاف عليها

مالك: مين؟

هاني: عمك ي مليكه

مليكه:… انت مجنون صح اانت اكيد ف حاجه ف دماغك…

وكملت وهي بتبص علبهم كلهم اه انتوا متفقين عليا ولا اي عشان تكرهوني ف عمي

حسام:… اهدي ي مليكه

مليكه:… اهدي اي ي حسام انت مش شايف بيقول اي

..

رن جرس الباب

حسام:… فتح اهلا اتفضل

دخل كلامه صح ي مليكه

ومعايا الدليل….

قد يهمك أيضاً :-

  1. رواية حياة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم ضحى خالد
  2. رواية ربما قدر الفصل الثالث 3 بقلم مريم وليد
  3. رواية ربما قدر الفصل الثانى 2 بقلم مريم وليد
  4. رواية ربما قدر الفصل الأول 1 بقلم مريم وليد
  5. رواية تصادم في الحب الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد
  6. رواية عشقي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم سلمى وليد
  7. رواية في عشق ليلي الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة الزهراء

التعليقات

اترك رد